خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

طرح تحول بنیادی در الگوی کشت استان اجرایی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۱۱۷

استاندار لرستان گفت: طرح تحول بنیادی در الگوی کشت استان اجرایی می شود.

 به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در حاشیه جلسه سازگاری با کم آبی و حفاظت از منابع آب استان و قرارگاه الگوی کشت در جمع خبرنگاران ،  با بیان اینکه دستگاه های اجرایی عضو به موازات وظایف سازمانی گزارش هایی در خصوص ظرفیت‌های موجود در حوزه کاری خود ارائه کردند ، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه ارائه راهکارهای مناسب به منظور ایجاد تحول بنیادی در الگوی کشت در سطح استان به موازات سراسر کشور بود که در این رابطه پیشنهادات دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول بنیادی در الگوی کشت اجرایی می شود، تصریح کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی در اقلیم لرستان و کاهش نزولات آسمانی و مشکلات به وجود آمده در زمینه تامین آب کشاورزی در استان، اجرای دقیق و برنامه ریزی شده طرح تحول بنیادی در الگوی کشت امری ضروری است.

 استاندار لرستان افزود: با توجه به گزارشات ارائه شده در جلسه اقدامات خوبی در رابطه با مقدمات اجرایی کردن طرح مذکور صورت گرفته که لازم است این اقدامات ادامه یابد.

 زیویار اظهار کرد: اجرای طرح تحول بنیادی در الگوی کشت حوزه کشاورزی استان عزمی همگانی می طلبد و علاوه بر همکاری بین دستگاه های اجرایی، بسیار مهم است که مردم نیز در این رابطه همراهی لازم را داشته باشند.

وی در پایان با مهم ارزیابی کردن اجرای طرح مذکور، یادآور شد: اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی اعتباری بالغ بر۲/۲ میلیارد دلار در سطح کشور، به صرفه جویی ۳ میلیارد متر مکعب آب می انجامد و در ادامه موجبات افزایش تولیدات کشاورزی برای تامین مواد غذایی ۵ میلیون نفر دیگر را فراهم می سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز