خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

تعطیلی داروخانه هلال احمر کرمانشاه منطقی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۷۱۶

استاندار کرمانشاه از تعطیلی داروخانه هلال احمر کرمانشاه و همچنین خروج برخی تجهیزات هلال احمر از استان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، بهمن امیری مقدم در آیین تجلیل از داوطلبین و خیرین هلال احمر کرمانشاه که امروز (16 آذر) برگزار شد، داوطلبان و اعضای جمعیت جوانان اهلال احمر را سرمایه عظیم این نهاد مردمی دانست و خاطرنشان کرد: خداوند به هر کسی این صلاحیت را نمی‌دهد که مانند اعضای هلال احمر خدمتگزار مردم باشند.

امیری مقدم از حضور همه جانبه هلال احمر در همه رویدادهای مهم استان خصوصا در ایام اربعین که خدمات قابل توجهی به زوار ارائه دادند، قدردانی کرد.

وی سپس به بیان چند نکته مهم درباره هلال احمر کرمانشاه پرداخت که مهمترین آن تعطیلی داروخانه هلال احمر بود و گفت: تعطیلی این داروخانه پذیرفتنی نیست و در استان کرمانشاه باید حداقل یک داروخانه هلال احمر در مرکز استان فعال باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اتکای مردم به داروخانه هلال احمر بواسطه ارتباطات بین‌المللی که دارد و می‌تواند در تامین نیازهای دارویی مردم بسیار اثرگذار باشد، از  رئیس جمعیت هلال احمر کشور خواست پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

امیری مقدم همچنین از خروج تعدادی از تجهیزات هلال احمر کرمانشاه به استان‌های دیگر از جمله ست‌های بیمارستانی، برخی از خودروها و... نیز شدیدا انتقاد کرد و  افزود: هر آنچه که از کرمانشاه خارج شده باید اصل و یا معادلش به استان بازگردد.

وی یادآور شد: اگر خروج این تجهیزات در زمان مدیریت من انجام می‌شد، حتما به کسانی که زمینه ساز خروج این تجهیزات بودند نیز اعلام می‌کردم که استان را ترک کنند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: گاهی شاهد آن هستیم که ساختمان‌های هلال احمر نیز در اختیار جاهای دیگر قرار گرفته و از آن متنفع می‌شوند که این موضوع در برخی موارد منشاء ضرر برای هلال احمر می‌شود که باید این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

امیری مقدم اشاره‌ای هم به بانک امانات هلال احمر داشت که تجهیزات خوبی را می‌توان از طریق آن در اختیار مردم نیازمند قرار داد و عنوان کرد: در زمینه این بانک امانات اطلاع رسانی کافی صورت نگرفته و لازم است مردم بیشتر از آن استفاده کنند.

وی از آمار بالای مراجعات به هلال احمر کرمانشاه برای کمک هزینه درمانی نیازمندان نیز یاد کرد که می‌طلبد مسئولین هلال احمر در این زمینه نگاه ویژه‌ای به کرمانشاه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار راه‌اندازی مجدد اردوگاه از دست رفته جوانان هلال احمر کرمانشاه شد.

امیری مقدم در پایان با بیان اینکه کشور ایران و به تبع آن استان کرمانشاه حادثه خیز بوده و در معرض بلایای طبیعی متعددی قرار دارد، اظهار کرد: آمادگی هلال احمر برای مقابله با بحران‌های احتمالی بسیار ضروری است و باید بتوانیم برای هرگونه حادثه‌ای پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز