خبرگزاری کار ایران

زنگ خطر مصرف گاز در بخش صنعت به صدا درآمد؛

افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز خانگی در یزد/اعمال محدودیت مصرف گاز برای فولاد و سیمانی ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۶۴۶

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به روند افزایش تا ۱۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی استان، تاکید کرد: با توجه به لزوم تأمین گاز مورد نیاز بخش خانگی در همه نقاط کشور، زنگ خطر مصرف گاز در بخش صنعت به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سعید عقیلی اظهار داشت: با توجه به برودت هوا در روزهای سپری شده، مصرف گاز در استان یزد در بخش خانگی افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی داشته و ممکن است با ادامه این روند با محدودیت مصرف در سایر بخش ها مواجه شویم.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته احتمال ورود یک جبهه هوای سرد در هفته جاری و هفته بعدی وجود دارد لذا از هم اکنون می‌بایست اقدامات پیشگیرانه در جهت مصرف و تأمین گاز انجام بپذیرد تا در صورت مواجهه شرایط مذکور آمادگی لازم را داشته و مشکلی از بابت تأمین و تزریق گاز مورد نیاز در هیچ کدام از بخش‌ها نداشته باشیم.

عقیلی بیان داشت: در صورت عدم کاهش مصرف گاز خانگی و تجاری احتمال قطع گاز صنایع و اعمال محدودیت بیشتر برای نیروگاه‌ها و صنایع فولادی و سیمانی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری عنوان کرد: قطعا این میزان افزایش مصرف باید از جای دیگری جبران شود چراکه تولید دیگری وجود ندارد لذا باید با اعمال محدودیت راهی برای تامین سوخت لحاظ کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه درحال حاضر اعمال محدودیت برای صنایع فولاد و سیمان در اولویت است اظهار داشت: پیش‌بینی ها نیز حکایت از این دارد که طی یک هفته آینده هوا سردتر  شود در قبال این سرد شدن اگر مصرف افزایشی باشد شروع محدودیت‌ها استارت می‌خورد.

وی گفت: به دلیل شرایط موجود نمی خواهیم صنایع دچار ضرر شوند و محدودیت مصرف گاز آنها مطابق برنامه و تدریجی است.

عقیلی درباره قطع گاز ادارات پرمصرف نیز، گفت: در حال حاضر بررسی و بازدید دوره ای از ادارات استان آغاز شده است و بنابر مصوبه دولت تمام ادارات باید نیم ساعت قبل از شروع فعالیت سیستم گرمایشی خود را روشن و نیم ساعت قبل از پایان کار، سیستم های گرمایشی خود را خاموش کنند، همچنین روزهای تعطیل سیستم های گرمایشی ادارات باید خاموش کنند و ادارات موظف به رعایت آن هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد تاکید کرد: اگر بخش خانگی با توجه به افزایش تعرفه‌های گاز در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند، در این شرایط بخش صنعت با محدودیت تامین گاز مواجه نخواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز