خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان:

سطح کشت کاملینا در استان قزوین ۶ برابر افزایش داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۲۰۷

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش شش برابری سطح کشت گیاه کاملینا در مزارع استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن جلیلوند با اعلام این خبر گفت: سطح کشت ابلاغی برای کشت کاملینا در استان قزوین ۱۵ هکتار بود که تاکنون ۱۰۱ هکتار از این گیاه در مزارع استان کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: ۳۸ هکتار از این محصول به صورت دیم و ۶۳ هکتار آن به شکل آبیاری تکمیلی در استان قزوین کشت شده و خردادماه سال آینده برداشت آن آغاز می‌شود.

به گفته جلیلوند، با کشت این گیاه سه محور مهم از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی شامل تغییر الگوی کشت، کشاورزی قراردادی و خودکفایی در دانه‌های روغنی کشور محقق خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: دانه‌های گیاه کاملینا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد روغن با کیفیت تولید می‌کند و علاوه بر تولید روغن دارای ترکیباتی مثل امگا ۳ و امگا ۶ بوده و جنبه دارویی و درمانی دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: گیاه کاملینا در برابر سرما، گرما، خشکی، شوری زمین، آفات و امراض دیگر بسیار مقاوم بوده و می‌تواند علاوه بر جلوگیری از بیابان زایی موجب اصلاح الگوی کشت شود.

گیاه کاملینا بومی مناطق مدیترانه‌ای در آسیا است و گل‌هایی به رنگ زرد دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز