خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان خبر داد؛

مشاهده هشت قلاده پلنگ در محدوده تندوره خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۱۶۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی اقدامات مطلوب حفاظتی در پارک ملی "تندوره" شهرستان درگز و افزایش ضریب امنیتی این زیستگاه، ماموران محیط زیست در گشت‌زنی یک‌روزه هشت قلاده پلنگ ایرانی را در این مجموعه مشاهده کردند.

به گزارش ایلنا از مشهد،  مهدی اله‌پور افزود: دیدن این تعداد پلنگ در رصدی یک روزه، بزرگترین رکورد مشاهده این گربه‌سان بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: پارک ملی تندوره درگز با وسعت ۳۵ هزار هکتار، زیستگاه بسیار ارزشمندی است که در حال حاضر جمعیت زادآوری از پلنگ ایرانی، قوچ و میش اوریال و کل و بز وحشی را دارد.

اله‌پور خاطرنشان کرد: مطابق پژوهش‌های انجام شده، پارک ملی و منطقه حفاظت شده تندوره، زیستگاهی امن برای بزرگترین جمعیت پلنگ، نه تنها در خاورمیانه بلکه در گستره وسیعی از ترکیه تا هند است و شرایط زیستگاهی و حفاظتی پارک ملی و منطقه حفاظت شده تندوره نقش مهمی در حفظ پویایی جمعیت گونه پلنگ در ایران دارد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی افزود: حضور این گونه ارزشمند حیات وحش کشور، نشانه محکمی از غنای تنوع زیستی حاکم در منطقه و شرایط مطلوب زیستگاهی است و بی شک تلاش محیط بانان و دوستداران حفاظت محیط زیست برای استمرار این شرایط مناسب به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز