خبرگزاری کار ایران

اختصاص یک میلیارد ریال به جبران خسارت خشکسالی محیط زیست در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۱۳۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تا کنون یک میلیارد ریال برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی بر محیط زیست طبیعی این استان تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، تورج همتی در این خصوص افزود: به منظور مقابله با تاثیر مخرب و جبران خسارت‌های ناشی ازاختصاص یک میلیارد ریال به جبران خسارت خشکسالی در خراسان رضوی تداوم بلندمدت پدیده خشکسالی و تامین حداقل شرایط لازم برای گذر از این وضعیت بحرانی و حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی محیط زیست و حیات وحش خراسان رضوی ۷۵میلیارد ریال درخواست شده است.

وی ادامه داد: بارش امسال نزولات آسمانی در این استان نسبت به پارسال ۶۵درصد کاهش داشته است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کاهش بارندگی در این استان سبب افت شدید خروجی آب از چشمه‌های طبیعی و خشکیدن برخی از آنها شده و سطح سبز گیاهان علوفه‌ای در مراتع استان را به میزان بسیار زیاد کاهش داده است.

وی افزود: این شرایط باعث اختلال در تغذیه طبیعی جانوران و گیاهخواران در حیات وحش خراسان رضوی شده و دخالت‌های غیرطبیعی و تامین آب و علوفه وحوش استان را به صورت دستی ضروری ساخته است.

همتی ادامه داد: ۶۶۰میلیون ریال در قالب "طرح حفاظت از تنوع زیستی و زیستگاه‌های حیات وحش" نیز به ۶شهرستان این استان تخصیص یافته که برای ساخت یا مرمت آبشخور‌های حیوانات، خرید تانکر آب، تعمیر آب‌انبار‌های موجود، انتقال آب به مخازن، آبیاری مراتع، توزیع علوفه و اقداماتی از این قبیل در شهرستان‌های سبزوار، سرخس، کلات، بجستان، گناباد و طرقبه شاندیز هزینه شده است. 

وی گفت: از طریق مکاتبات مکرر برای برون رفت از شرایط حاد موجود درخواست اعتبار شده که تاکنون منابعی در این زمینه در اختیار این اداره کل قرار نگرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: بسیاری از افراد علاقه‌مند به محیط زیست و طبیعت به صورت خودجوش همراهی‌های خوبی با این اداره کل و ادارات تابعه داشته‌اند که جا دارد از تلاش این حامیان طبیعت به صورت ویژه قدردانی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز