خبرگزاری کار ایران

مدیریت بحران قزوین نسبت به گازگرفتگی در فصل سرما هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۱۳۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با توجه به آغاز فصل سرما نسبت به خطرات گازگرفتگی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا علیمی با اشاره به این خبر اظهار کرد: با شروع فصل سرما، حوادثی که مرتبط با استفاده از وسایل گرمایشی در اماکن مختلف است، افزایش می‌یابد و همه ساله به خصوص در فصل سرما جان تعدادی از شهروندان را به خطر می‌اندازد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره به عوامل موثر در وقوع حادثه گازگرفتگی افزود: غیراستاندارد بودن برخی وسایل گرمایشی و تجهیزات مرتبط با این وسایل، رعایت نکردن مسایل ایمنی در ساختمان‌ها، نقص در دود کش‌ها و غیره بیشترین علت بروز گاز گرفتگی است.

وی گفت: همشهریان باید توجه داشته باشند که نباید از لوله آکاردئونی به عنوان لوله بخاری استفاده کرد و دودکش‌های داخل دیوار باید از جنس مصالح ساختمانی مقاوم بوده و کاملا مستقل باشد و به صورت مشترک کار نشده باشد چراکه دلیل برخی از حوادث گاز گرفتگی در سال‌های اخیر همین انشعابات مشترک دودکش‌ها بود که بین واحدهای مختلف یک ساختمان وجود داشته است.

علیمی گفت: وجود کلاهک‌های استاندارد بر روی لوله باعث می‌شود که از سقوط اشیاء به داخل دودکش و مسدود شدن مسیر خروج گازها جلوگیری شده و در شرایط وزش باد نیز خروج گازهای منواکسید کربن به بیرون از ساختمان به راحتی صورت پذیرد، پس بنابراین این سیستم باید هرچند وقت یکبار  بازدید و از سلامت آن مطمئن شوید.

وی اضافه کرد: وسایل گرمایشی غیراستاندارد هم می‌تواند منجر به بروز حوادث شود، به خصوص در محیط‌های کارگری به دلیل استفاده از وسایل گرمازایی مانند اجاق گاز برای تامین گرمای محیط زندگی این افراد، حوادث گاز گرفتگی رخ داده که متاسفانه تاکنون منجر به فوت تعدادی از این کارگران نیز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: همچنین رعایت نکاتی از جمله وجود دریچه تبادل هوا در فضای منزل، بازدید و کنترل دودکش‌ها، عدم استفاده از وسایل گازسوز غیراستاندارد، عدم قرار دادن آبگرمکن دیواری گازی در فضای بسته از جمله مواردی است که رعایت آن‌ها از سوی شهروندان لازم و ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز