خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد خواستار شد؛

کلان‌پروژه‌هایی در شهر مشهد باید تعریف شود/ شهردار از تجربیات مدیریت های قبلی استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۷۶۰

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد در نطق پیش از دستور شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر خواستار تعریف کلان‌پروژه‌های این دوره مدیریت شهری شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، فاطمه سلیمی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، در نطق پیش از دستور شصت و یکمین جلسه علنی، افزود: با نظر به دوره‌های مختلف مدیریت شهری در دوره‌های شهرداران مختلف که در طی سنوات گذشته خدمت به مردم را سرلوحه کار خویش قرار دادند؛ باید بررسی کرد مردم که هدف اصلی شهر هستند دوره های مختلف را با چه شاخصی ارزیابی و قضاوت خواهند کرد؟ چه انتظاری از شهردار و خانواده شهرداری دارند؟ چه نیازمندی هایی برای ارتقای کیفیت زندگی شهری مد نظرشان است؟

سلیمی ادامه داد: با مرور تجربیات باید بررسی کنیم چه اقدامات و پروژه‌هایی در خاطر شهروندان و بهره‌گیران از خدمات شهر به یادگار باقی خواهند ماند؟ این پروژه‎‌ها با چه بودجه‌ای و با چه فرایندی در دوره‌های قبل و به خصوص دوره‌های موفق قبل منتخب و اجرایی شده‌اند؟ زمان آغاز و خاتمه آن‌ها چگونه برنامه‌ریزی و طی شده است؟

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: بر این اساس از شهردار درخواست داریم تا با مرور تجارب و بهره‌گیری از راه‌های رفته، چند نکته را قویا مد نظر قرار دهند، اول اینکه ارتباط سیاست‌های شورا، برنامه، بودجه، ساختارهای عملیاتی و فرایندهای اجرایی بررسی و برای تحقق آن برنامه‌ریزی شود. سپس سیاست‌های شورا در دو مقطع، در زمان انتخاب شهردار که کاندیدای مختلف برنامه هایشان را ارایه کردند و همچنین در گام بعدی در زمان ابلاغ سیاست‌های شورا به دست همه رسیده است.

وی بیان کرد: پس از برنامه‌ریزی منطبق بر سیاست‌های ابلاغی، اگر از برنامه تعاملی صحبت می‌کنیم آیا ساختارها و فرهنگ متناسب با آن را در شهرداری ساری و جاری ساخته‌ایم؟ لازمه برنامه تعاملی و انعطاف پذیر، فرهنگ تعهد و تعلق‌خاطر و مسئولیت‌پذیری و کار تیمی در سیستم است. تا چه میزان این شرایط در سیستم منابع انسانی و فرایندهای سازمان فراهم شده است؟

سلیمی گفت: بسته جامع کلان پروژه های محرک توسعه و بستر متناسب برای اجرایی‌سازی آن‌ها چیست؟ آیا به نحو دقیق و مشخصی کلان پروژه‌های مد نظر شهردار با سیاست‌های شورا و اسناد فرادستی و بیانیه گام دوم انقلاب و همه هماهنگ است و آیا الزامات تحقق آن در برنامه و بودجه و ساختار اجرایی دیده شده است؟ مطالعات آن پیش بینی شده است؟ و در اصلاح بودجه لحاظ شده است و پس از آن زمان‌بندی آغاز و پایان پروژه‌ها و فرایند کنترل پروژه متناسب آن صورت خواهد گرفت؟

وی در همین زمینه ادامه داد: درخواست سوم هم که از اصول مدیریت هماهنگ است برقرار تعامل حداکثری و هماهنگی دو سویه با دستگاه‌های استانی‌ است. چرا که هماهنگی در جهت درک کاستی‌ها و کمک به رفع آن در هر یک از دستگاه‌های مسئول که همه با هم مسئولیت و وظیفه توسعه شهر و استان و در سطح کلان کشور را بر عهده گرفته‌اند از الزامات حکمرانی شایسته و شایسته این دوره از مدیریت شهری نیز است.

این عضو هیأت رئیسه شورای شهر افزود: در آخر توجه به منابع انسانی در جهت توسعه توان سیستم شهرداری و هم‌راستایی اهداف فردی و سازمانی در خانواده بزرگ شهرداری نیز مهمترین و اساسی‌ترین درخواست در نطق امروزم از شهردار است که سکان مدیریت شهری این دوره را در دست گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز