خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد؛

تسریع در اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی استهبان/تامین برق پایدار شهرک صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۴۸۵

استاندار فارس در سفر به شهرستان استهبان از شهرک صنعتی استهبان بازدید و برتسریع در اجرای طرح توسعه این شهرصنعتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدهادی  ایمانیه در این بازدید با بیان اینکه ۲۷ هکتار زمین به منظور توسعه شهرک های صنعتی به این مجموعه الحاق می شود، گفت: وجود شهرک های صنعتی دولتی و خصوصی منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی با اشاره به درخواست اختصاص  تسهیلات از سوی فعالان تولیدی استهبان گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در قالب های مختلف بویژه تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

استاندار فارس با اشاره براینکه امروزه استفاده از انجیر در سراسر جهان در حوزه سلامتی رو به افزایش است، افزود: وجود بزرگترین انجیرستان دیم جهان در استهبان فرصتی است تا با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر و ایجاد ارزش افزوده، حرکت جدیدی برای ارتقاء و پیشرفت بیش از پیش شهرستان فراهم کنیم. برای تسهیل در این امر پایانه صادرات برای چهار محصول انجیر، زیتون، انار و زعفران در این شهرستان ایجاد می شود.

وی همچنین در این بازدید دستوراتی به منظور تامین پایدار برق شهرک صنعتای استهبان صادرکرد.

در این بازدید معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز گفت:به دنبال تکمیل ظرفیت واگذاری اراضی در شهرک صنعتی استهبان، اجرای طرح توسعه  این شهرک صنعتی در دستورکار شرکت شهرک های صنعتی فارس قرارگرفت و در مرحله اخذ استعلام دستگاه های اجرایی است.

علی زارعی افزود: باتوجه به تقاضای سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی بسته بندی بندی و فراوری انجیر و باتوجه به مزیت شهرستان در محصول انجیر بخش عمده ای از اراضی طرح توسعه به صنایع بسته بندی و فراوری انجیر اختصاص می یابد.

وی افزود: مساحت موجود  شهرک صنعتی استهبان 30هکتار است که دارای امکانات آب -برق -گاز -شبکه داخلی فاضلاب -تلفن  و مخابرات است و با اجرای طرح توسعه به 57هکتار افزایش می یابد.

معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد:تاکنون در این شهرک صنعتی 52قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان منعقد شده و 16هکتار زمین واگذار شده است که که از این تعداد  24واحد با اشتغالزایی 350نفر در فصل برداشت انجیرمشغول به کار هستند و 2واحد نیز در مرحله نصب ماشین آلات است.

زارعی اضافه کرد: از واحد های  فعال موجود 13واحد در بخش بسته بندی انجیر به فعالیت می پردازند.
وی تصریح کرد:17قرارداد نیز در شهرک صنعتی استهبان در مرحله ساخت و ساز قراردارد.

معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی فارس همچنین با اشاره به دستور استاندار فارس برای تامین برق پایدار شهرک صنعتی استهبان گفت: در این خصوص قرارشد در جلسه در دفتر معاون استاندار که با حضور مدیران عامل شرکت های شهرک های صنعتی و توزیع برق فارس برگزار می شود در خصوص اجرای طرح خط اختصاصی برق شهرک صنعتی تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز