خبرگزاری کار ایران

تولید ۷۸۰۰ تن "عسل" در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۴۰

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید بالغ بر ۷۸۰۰ تن عسل در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سیروس نوروزی با بیان اینکه سرشماری زنبورستان‌های استان  مهر ماه امسال انجام شد، اظهار کرد: سرشماری زنبورستان‌های استان از ۱۶ مهر آغاز و تا ۲۸ این ماه انجام و بر اساس نتایج این سرشماری میزان تولید عسل استان در سال جاری ۷۸۲۹ تن بوده است.

وی با بیان اینکه آخرین سرشماری انجام شده در زنبورستان های استان به سال ۱۳۹۸ و قبل از شیوع بیماری کرونا برمی‌گشت، گفت: در آن زمان میزان تولیدات عسل استان ۵۴۵۵ تن بود که امسال افزایش ۴۳ درصدی تولید عسل در زنبورستان‌های استان را شاهد هستیم. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی تعداد کندوهای زنبور عسل استان در مقایسه با سال ۱۳۹۸، گفت: تعداد کندوهای زنبور عسل استان از ۴۳۳ هزار و ۵۷۵ کندو در سال ۱۳۹۸ به ۶۴۹ هزار و ۲۰۷ کندو در سال جاری رسیده است.

 نوروزی ادامه داد: تعداد بهره‌برداران حوزه زنبورداری نیز با افزایش ۳.۵ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ از ۳۸۵۶ نفر به ۳۹۸۲ نفر رسیده است.

نوروزی با بیان اینکه همه شهرستان‌های کرمانشاه زنبورستان دارند، گفت: بیشترین زنبورستان‌های استان در شهرستان‌های صحنه و کنگاور مستقرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز