خبرگزاری کار ایران

آغاز خرید حمایتی زیتون از زیتون کاران گیلانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۹۹۹

تعاون روستایی گیلان برای نخستین بار، زیتون مازاد بر نیاز زیتون کاران گیلانی را به قیمت حمایتی خریداری می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر تعاون روستایی گیلان از آغاز خرید حمایتی زیتون از زیتون کاران گیلانی برای نخستین بار خبر داد و گفت: خرید حمایتی زیتون از زیتون کاران گیلانی آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

عباس جعفرپور با اشاره به اینکه قیمت خرید حمایتی قیمت روز بازار است افزود: خرید زیتون همزمان با فصل برداشت این محصول و با هدف حمایت از تولید و تقویت بازار محصول زیتون آغاز شده‌ است.

وی بیان داشت: اتحادیه تعاونی روستایی گیلان به عنوان مباشر با استقرار نماینده خود یعنی اتحادیه تعاونی‌های شهرستان رودبار در مرکز خرید بخش منجیل خرید حمایتی را آغاز کرده که در صورت ضرورت مراکز خرید را افزایش خواهد داد.

عباس جعفرپور خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی بر اساس تکالیف خود به عنوان کمک اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار قیمت محصولات کشاورزی و بر اساس مصوبه این وزارتخانه و ابلاغ وزیر کار، خرید حمایتی زیتون را انجام می‌دهد.

وی درباره برنامه خرید حمایتی زیتون گفت: پس از خرید دانه‌های زیتون در مدت چند ساعت استحصال روغن انجام می‌گیرد و از ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان بابت خرید آن بر اساس میزان روغن استحصالی و آزمایش‌های کارخانه به زیتون کار پرداخت می‌شود.

مدیر تعاون روستایی گیلان عنوان کرد: پیش بینی شده امسال ۳۰ هزار تن زیتون در گیلان برداشت شود که نشان از افرایش ۳ برابری تولید زیتون در مقایسه با پارسال است.

۲۲ هزار باغدار شهرستان رودبار از ۸ هزار هکتار باغ زیتون، رقم‌های گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن را برداشت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز