خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان:

استان مرکزی با کمبود 500 پرستار مواجه است / شاخص تعداد پرستار در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی 1.1 است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۱۶۰

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر 1500 پرستار در مراکز درمانی و بیمارستانی استان مرکزی به ارائه خدمات درمانی مشغول هستند، گفت: مراکز درمانی و بیمارستانی استان مرکزی با کمبود 500 پرستار مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا شجاعی به مناسبت پنجم جمادی الاولی سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، افزود: نیمه اول سال جاری حدود 400 پرستار با تبدیل وضعیت به شمار پرستاران استان افزوده شده است.

وی ادامه داد: شاخص تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 1.8 است، در حالی که این در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی 1.1 است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: وضعیت تعداد پرستار در مرکز استان مشکلات چندانی ندارد، اما بیشترین مشکل کمبود پرستار مربوط به شهرستانهای تابعه استان مرکزی است که باید با جذب نیرو برطرف شود.

شجاعی درباره آخرین وضعیت جذب پرستار در مراکز بیمارستانی استان مرکزی، تصریح کرد: آزمون جذب پرستار برای مراکز درمانی استان مرکزی آبان ماه سال جاری برگزار شد و بر اساس آن برای هر شهرستان 4 تا 5 پرستار جذب خواهد شد.

وی بیان داشت: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده، پرداخت کارانه پرستاران استان مرکزی به صورت روزانه انجام می شود و بر این اساس آخرین پرداختی تیرماه به حساب پرستاران واریز شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز