خبرگزاری کار ایران

چاه‌های روستایی در خراسان رضوی به کنتورهای نسل جدید مجهز می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۱۰۲

مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب بدون درآمد آبفا خراسان رضوی از طرح این شرکت برای تجهیز چاه های روستایی استان به کنتورهای پرتابل نسل جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد سلطانی اصل با اشاره به هزار حلقه چاه در مناطق روستایی استان و برداشت ۱۳۴ هزار مترمکعب آب از این منابع زیر زمینی در سال گذشته اظهار داشت: ۱۶۰ چاه روستایی که ۸۰درصد آب مشترکان روستایی را تامین کنند در فاز نخست این طرح دارای کنتور می شوند.

وی منابع تامین آب شهرهای استان را ۴۳۷ حلقه اعلام کرد و گفت: ۹۵درصد چاه های شهری دارای کنتور و ۹۵درصد چاه روستایی فاقد کنتور هستند.

به گفته وی میزان تولید چاه های بدون کنتور روستایی در حال حاضر بر اساس زمان کارکرد محاسبه می‌شود.

وی همچنین یکی از چالش های حوزه آب بدون درآمد در خراسان رضوی را فرسودگی ۳۸درصد شبکه های توزیع و خطوط تولید ۳۰ هزار کیلومتری آب اعلام کرد و افزود: اصلاح و نوسازی ۲۰درصد شبکه های توزیع  و خطوط انتقال آب چهار هزارو ۳۸۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین آن با توجه به وضعیت مالی شرکت بسیار دشوار است.

سلطانی همچنین گفت: در حالیکه میزان آب بدون درآمد در این استان ۳۴.۹ درصد است هدر رفت آب ۹ دهم درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: هزینه رایگان مصرف کنندگان آب کمتر از ۵ متر مکعب در ماه در افزایش آب بدون در آمد در استان تاثیر داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز