خبرگزاری کار ایران

در پنجاهمین جلسه شورای شهر ساری مطرح شد؛

ساختمان‌های احداثی قبل از سال ۹۵ در مناطق الحاقی از پرداخت جریمه معاف می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۰۴۹

اعضای ششم شورای شهر ساری در پنجاهمین جلسه این شورا مصوب کردند که تمامی بناهایی که قبل از سال ۹۵(قبل از طرح تفصیلی)در مناطق الحاقی از پرداخت جریمه معاف هستند.

به گزارش ایلنا، پنجاهمین جلسه شورای شهر ساری با حضور اعضای شورا و سرپرست شهرداری ساری در صحن علنی شورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر ساری ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان مجموعه شهرداری و تقدیر از خدمات آقای طالبی شهردار سابق، افزود: مصطفی احمدی فولادی سرپرست جدید نیز با توجه به سبقه‌ای که در شهرداری دارد؛ می‌تواند در راستای اهداف بلند شهرداری گام بردارد. 

پرویز شعبانی به تعجیل در پرداخت حقوق کارکنان تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود عدالت در پرداخت بدهی پیمانکاران مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی مدیریت دکه‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد، متذکر شد: آسفالت و لکه‌گیری معابر نیز با توجه به فصل سرما در جهت رفاه حال شهروندان از تاکیدات است و باید در اولویت فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد.

شعبانی بر تکریم ارباب رجوع در مجموعه شهرداری تاکید کرد و افزود: ملاقات‌های عمومی هر هفته به‌طور مداوم ادامه پیدا کند.

ضرورت تقویت سازمان‌های تابعه

شهرام ایرجی عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های طالبی شهردار سابق ساری گفت: امیدواریم احمدی سرپرست جدید شهرداری با توجه به مشکلات موجود در شهرداری، بتواند گام‌های اساسی برای توسعه شهر بردارد.

وی به ظرفیت‌های سازمان‌های تابعه در راستای ایجاد درآمد پایدار اشاره کرد و افزود: نتیجه حصول درآمد پایدار، رضایت شهروندان و سرعت بخشیدن به توسعه و عمران شهری خواهد بود.

ایرجی یادآور شد: با بررسی‌های به عمل آمده از سازمان عمران، این سازمان بی روح و خسته است و این موضوع می‌تواند زنگ خطر برای شهرداری باشد؛ طبق بررسی‌های میدانی همه سازمان‌ها درگیر تنخواه هستند که باید به این موضوع ویژه رسیدگی کرد.

عضو شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه سازمان‌های تابعه شهرداری نیاز به پویایی دارند، افزود: برای اینکه از درآمد ماده صد خارج شویم نیازمند تقویت افزون‌تر سازمان‌ها برای ایجاد درآمد پایدار هستیم.

ایرجی یادآور شد: تجهیز انبار سازمان، هزینه‌های سنگ شکن و تجهیزات ادوات مرتبط با سازمان عمران نیز ضرورت دارد؛ همچنین سازمان آرامستان نیز دارای مشکلات عدیده‌ای است که باید شناسایی شود.

تاکید بر راه‌اندازی «کمیته نما»

علی عاشقان دیگر عضو شورای اسلامی نیز از زحمات شهردار سابق ساری قدردانی کرد و از سرپرست شهرداری ساری خواست تا مادامی که ردای خدمت بر دوش اوست از هیچ‌گونه خدمات‌رسانی به شهروندان دریغ نکند.

وی «طرح جامع ترافیک» را مهم‌ترین دغدغه شهر ساری دانست و خواستار اجرای این طرح در شهر ساری برای کاهش ترافیک شهری شد و افزود: این طرح می‌تواند نقشه راه ساری برای حل معضل ترافیک باشد.

عاشقان در بخش دیگر از سخنانش به راه اندازی « کمیته نما» تاکید کرد و گفت: منظر و سیمای هر شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.یکی از عوامل مهمی که سیمای شهری را تغییر می‌دهد نمای ساختمان است. بنابراین برای داشتن سیمای شهری زیبا، بهتر است با کنترل نماهای ساختمان طراحی شده جدید ساختمان با بناهای همجوار توسط ضوابطی خاص، کیفیت و زیبایی منظره‌ی شهری را افزایش داد.

وی افزود: شهرداری نسبت به تامین روشنایی پارک‌ها و تامین و مرمت وسایل ورزشی و بازی کودکان اقدامات لازم را به عمل آورد.

سید ذوالفقار شریفی عضو دیگر شورای شهر ساری نیز با بیان اینکه شهرداری را باید به جایگاه واقعی خود برسانیم، گفت: در حال حاضر نیز شهرداری ساری جزو ۱۰ شهرداری برتر است و با این حال ارتقای وضعیت آن ضروری است.

سیدرحمان میرشجاعی عضو دیگر شورای شهر ساری ضمن تبریک روز پرستار از این سفیدپوشان سبز قامت که در شرایط کرونایی کنار مردم بودند، قدردانی کرد.

وی خدمات‌رسانی به شهروندان را مهم دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا همکاری مجموعه شهرداری شهری آبادتر داشته باشیم.

سبحان بخشی دیگر عضو این شورا نیروهای شهرداری را سرمایه انسانی خواند که باید حقوق و معیشت آن‌ها مورد توجه قرار گرفته و کرامتشان نیز حفظ شود.

وی خواستار ارائه برنامه مدون از سوی سرپرست شهرداری شد و افزود: ما نیز در کنار شما پای کار خدمت‌رسانی به شهروندان هستیم.

رفع خطر درختان خطرزا

سیدحسن احمدی منشی اول شورای شهر ساری نیز ضمن تبریک سالروز خجسته میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار از زحمات طالبی شهردار ساری قدردانی کرد و با آرزوی موفقیت برای احمدی فولادی سرپرست شهرداری گفت: تلاش‌مان این است با همکاری مجموعه شهرداری گام‌های موثری در جهت توسعه شهر ساری برداریم.

این عضو شورای ششم شهر ساری به موضوع درختان خطر زا که در دستور کار این جلسه قرار داشت اشاره کرد و افزود: «رفع خطر درختان خطرزا» چون اقدامی خدماتی است جزء مصادیق ترک تشریفات محسوب می‌شود. این موضوع دست شهرداری را برای تصمیم‌گیری باز می‌گذارد.

با رای موافق اعضای شورا موضوع «فروش سرشاخه‌های خطرزای سطح شهر» از مسیر ترک تشریفات نسبت به قطع، حمل و فروش در دستور کار قرار گرفت.

همچنین اعضای شورای شهر ساری در این جلسه دستورالعمل فرآیند نظارت بر حسابرسی شهرداری‌ها و سازمان‌های همیاری شهرداری‌ها مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن باید ۲ عضو شورا در کمیته حسابرسی حضور داشته باشند و گزارش کامل و جامع از حسابرسی های قبل ارائه شود که در ادامه با رای اکثریت اعضای شورا سید حسن احمدی و سیدذوالفقار شریفی به عنوان نمایندگان شورا انتخاب شدند.

در نهایت اعضای ششم شورای شهر ساری مصوب کردند که تمامی بناهایی که قبل از سال ۹۵(قبل از طرح تفصیلی)در مناطق الحاقی از پرداخت جریمه معاف هستند و پرداخت عوارض ساختمان صرفا بایستی طبق دفترچه عوارض ۱۴۰۱، عوارض باشد و شهرداری نیز مکلف به صدور گواهی است.

مصطفی احمدی فولادی سرپرست شهرداری نیز در ادامه این جلسه خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان را در اولویت فعالیت‌های خود عنوان کرد و گفت: هدف نخست فعالیتم در شهرداری کار، کار و کار است.

وی پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های کارکنان شهرداری جزء رویکردهای اصلی در مجموعه شهرداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز