خبرگزاری کار ایران

دبیر حزب اتحاد استان قزوین در گفت‌وگو با ایلنا:

احزاب کارآمدی، برای ساماندهی مطالبات مردم نداریم/ برای تشکیل یک مجلس قوی نیازمند انتخابات رقابتی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۹۴۸

دبیر حزب اتحاد استان قزوین برگزاری انتخابات رقابتی را پیش‌نیاز تشکیل یک مجلس کارآمد و قوی برشمرد.

یوسف کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره عملکرد نمایندگان مجلس گفت: متاسفانه  مدت‌هاست که به نظر می‌رسد مجالس ما از جایگاه واقعی و کارکرد موثر خود دور شده‌اند‌. مجلسی که به اعتقاد من در ظرف سه سال گذشته تصمیمات چندان مهم و موثر از آن شاهد نبودیم. بسیار بعید به نظر می‌رسد که از یک سال باقی مانده، آبی از این مجلس برای کشور و مردم گرم شود.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان توانستند به شعارها و تبلیغات انتخاباتی خود عمل کنند، گفت: نماینده مجلس وظایف مشخصی دارد که مهمترین آن‌ها تصویب یا اصلاح قوانین و نظارت بر اجرای صحیح آن‌ها در کشور است، از آنجایی که مطالبات مردم در کشور ما هنوز ساختار اصولی خود را پیدا نکرده و احزاب کارآمدی در ساماندهی و انتقال این گونه مطالبات حضور ندارند، طبیعی خواهد بود که نامزدهای انتخاباتی بجای طرح راهکارهای حل مشکلات جامعه از مجاری وظایف نمایندگی، بدون توجه به مطالبات اساسی جامعه، به یک سری وعده و وعیدهای غیرمرتبط با مسئولیت نمایندگی مبادرت کنند که هیچ تناسب قانونی و ربط منطقی با مسئولیت نمایندگی ندارند. 

وی ادامه داد: به نظرم وعده و وعید انتخاباتی نمایندگان در دوره های مختلف یک رویکرد پوپولیستی محض برای کسب آرای شهروندان است و اغلب آن‌ها نیز بر بی پایه بودن وعده‌هایشان بیش از دیگران واقف‌اند.  

کرمی درباره میزان فعال بودن نمایندگان در سطح استانی و همین طور در سطح ملی و مشارکت آنان در موضوعات مهم اظهار کرد: حداقل در این سه سال شاهد طرح موضوعات مهم در مجلس نبودیم، تا بتوان توان تاثیرگذاری نمایندگان استان را محک زد، البته برخی‌ها با پروپاگاندای رسانه‌ای سعی در مصادره به مطلوب کردن کارهای انجام شده به حساب خویش دارند، غیر از این ما شاهد تحرک خاصی از نمایندگان استان چه در مجلس و چه در سطح استان نبودیم.

وی درباره اینکه آیا نمایندگان ما توانستند در این چند سال وکیل و صدای مردم استان باشند، گفت: استان ما در مواردی، معدود نمایندگانی داشته که استثنائا تا حدودی صدای مردم بودند، ولی همان‌ها هم، همه یک دوره‌ای شدند و دیگر نتوانستند از صافی نظارت استصوابی عبور کنند، البته باید بین نمایندگان شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز با شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا تمایر قائل شد.

کرمی ادامه داد: در این دو شهرستان نمایندگان‌شان عموما منطقه‌ای عمل کردند و می‌کنند و کمتر در بازی‌های سیاسی ملی و استانی ظاهر می‌شوند، البته این رویه حسنه را باید ناشی از تجارب ادواری آن‌ها هم دانست؛ به نظرم آن‌ها صلاح خود و شهرستان خود را در این می‌بینند که آن مقدار تمرکز و توانی که دارند صرف شهرستان خود کنند. 

وی تاکید کرد: به هر حال ما هرگز نباید یک اصل کلی را از ذهن و ضمیر خود دور کنیم و آن اینکه نماینده لایق و مجلسِ قابل و کارآمد تنها حاصل یک انتخابات آزاد و رقابتی خواهد بود.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز