خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی:

بارش‌های اخیر نتوانست حجم آب ذخیره سدهای استان را افزایش دهد/افزایش 2 برابری دِبی ورودی آب به سدهای مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۲۶۶

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان مرکزی گفت: افزایش 2 برابری دِبی ورودی به سدهای استان، متاثر از بارش های اخیر، نتوانست حجم آب ذخیره شده در دریاچه سد کمال صالح شازند و سد الغدیر ساوه را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌اله آمری افزود: در حال حاضر دِبی ورودی آب به سد کمال صالح شازند 570 لیتر بر ثانیه و دِبی ورودی آب به سد الغدیر ساوه 730 لیتر بر ثانیه است که در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته افزایش 2 برابری داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در سد الغدیر ساوه 46 میلیون مترمکعب و حجم آب ذخیره شده در سد کمال صالح شازند 36 میلیون مترمکعب است. در حال حاضر منابع آبی سد الغدیر آب شرب شهر ساوه و منابع آبی سد کمال صالح آب شرب شهر اراک را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان مرکزی با بیان اینکه با اشاره به کاهش میزان نزولات آسمانی در سال آبی جاری، اظهار داشت: در این راستا از مردم استان خواسته می شود تا نهایت صرفه جویی را در مصرف آب به عمل آورند.

آمری تصریح کرد: با توجه به وضعیت بارندگی در سال آبی گذشته و کاهش نزولات آسمانی و همچنین ذخیره محدود در دریاچه سد الغدیر ساوه، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط مدیریت شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی، دریچه‌های سد از 15 مهرماه سال جاری بسته شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز