خبرگزاری کار ایران

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی خواستار شد:

لزوم اصلاح الگوی مصرف به دلیل کاهش حجم ذخیره آب سدهای استان‌ مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۲۳۱

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: کاهش حجم ذخیره آب در پشت سدهای استان مرکزی لزوم صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف را در این استان ضروری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود قدبیگی افزود: کاهش بارندگی‌ و نزولات آسمانی باعث شده تا ظرفیت سدهای استان مرکزی تکمیل نشود و با توجه به در پیش بودن فصول گرم سال، مدیریت مصرف در حوزه آب، ضروری است.

وی ادامه داد: متأسفانه بارش های سال جاری استان مرکزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و موجب شده تا اکنون ورودی آب در سدهای استان افزایش نداشته باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: ظرفیت سد الغدیر ساوه 275 میلیون مترمکعب است، اما در حال حاضر 110 میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره شده است. با این وضعیت ذخیره قطعی آب در این سد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

قدبیگی تصریح کرد: ظرفیت سد کمال صالح اراک نیز 95 میلیون مترمکعب است، اما در حال حاضر 59 میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره شده است. متأسفانه وضعیت ذخیره قطعی آب در این سد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمتر شده است.

وی بیان داشت: تمهیدات لازم برای مدیریت مصرف آب در استان مرکزی از جمله مشکلات آب آشامیدنی در شهرستان اراک و جلوگیری از کشت محصولات پُرآب بر در شهرستان ساوه اندیشیده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز