خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد:

عبور از خشکسالی با توسعه کشت گلخانه‌ای امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۷۷۰

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بحران خشکسالی در مناطق مختلف کشور به ویژه شهرستان‌های استان فارس، گفت: یکی از راهکارهای هدفمند کشور در زمینه مقابله و عبور از خشکسالی به موضوع توسعه کشت گلخانه‌ای ارتباط دارد که انتظار داریم استان فارس در رابطه با میزان سطح کشت نیز به مراحل قابل توجهی از رشد و توسعه دست پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدجواد عسکری در آیین افتتاحیه ۱۵ واحد گلخانه مجتمع فجر ایزدخواست ضمن تبریک هفته بسیج با تاکید بر اهمیت تحقق سیاست‌ها و راهبردهای کلان ملی در زمینه تغییر الگوی کشت، مطرح کرد: در تولید محصولات کشاورزی باید بر اساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه نسبت به تغییر الگوی کشت با یک نگاه و اقدام توسعه‌گرایانه عمل کرد.

نماینده داراب و زرین‌دشت افتتاح پروژه فجر ایزدخواست را گامی مهم در تولید محصولات گلخانه‌ای و اشتغال‌آفرینی دانست و گفت: با افتتاح این پروژه به میزان قابل توجهی فرصت اشتغالزایی در منطقه کمتر توسعه‌یافته ایزدخواست برای جوانان ایجاد خواهد شد که با تدابیر درنظرگرفته شده در تامین مالی این پروژه و مانع‌زدایی در بروکراسی اداری امروز شاهد بهره‌برداری بخشی از این مجتمع گلخانه‌ای هستیم.

وی در رابطه با مسائل اقتصادی شهرستان زرین‌دشت ادامه داد: اقتصاد این شهرستان بر پایه کشاورزی و دامپروری است که توسعه هدفمند کشاورزی مدرن و پایدار منطقه ایزدخواست علاوه بر اشتغال‌آفرین بودن منجر به امید‌آفرینی و افزایش سطح رفاه اجتماعی بومیان و جامعه محلی کارگر شده است.

عسکری با تاکید بر اینکه اشتغالزایی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری خواهد کرد، اظهار داشت: با توجه به رویکرد مردمی دولت سیزدهم باید تلاش کنیم تا بتوانیم شرایط توسعه و تحول اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته را با هدف حمایت از جامعه محلی ایجاد کنیم.

حل مشکلات زیرساختی و عمرانی، تامین برق و آب و سایر حامل‌های انرژی و همچنین تامین تسهیلات مورد نیاز بخش تولید و اشتغال‌ از دیگر موارد اشاره شده در آیین افتتاحیه ۱۵ واحد گلخانه‌ مجتمع فجر ایزدخواست بود که توسط محمدجواد عسکری با هدف حمایت از توسعه هدفمند مناطق محروم شهرستان ایزدخواست بیان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز