خبرگزاری کار ایران

آیین تحلیف کارآموزان وکالت استان قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۲۲۳

مراسم تحلیف و اعطای پروانه وکالت پایه یک به ۶۰ کارآموز وکالت در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد چیتگر در آیین تحلیف کارآموزان وکالت استان گفت: شاهد برگزاری مراسم تحلیف ۶۰ نفر از کارآموزان ورودی سال ۹۸ هستیم که مدت کارآموزی آنها تمام شده و پروانه پایه یک وکالت به آنها اعطا می شود و می توانند بدون قید محدودیت به همه پرونده ها ورود کنند.

نایب رئیس و رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان قزوین افزود: از ورودی ها این سال ۴۰ نفر باقی می مانند که باید در دوره اختبار خود در دی ماه یا اسفندماه سال جاری شرکت کنند.

چیتگر گفت: ۱۰۰ نفر در سال ۹۹ و بالغ بر ۱۱۰ نفر در سال ۱۴۰۰ کارآموزی وکالت را در استان شروع کرده اند و به زودی کارآموزی ۲۵۰ نفر را برای سال ۱۴۰۱ شروع خواهیم کرد.

محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین هم گفت:  یک وکیل در دفاع از حقوق موکلان خود باید به قانون استناد کند هرچند که قوانین و مقررات نقص داشته باشد.

وی اضافه کرد: یک وکیل می تواند در کسوت مصلح اجتماعی ظاهر شود و قوانینی را که نیاز به اصلاح دارند متذکر شود.

نویسنده گفت: شغل وکالت دارای دو بعد حرفه‌ای و مسولیت اجتماعی است که می تواند در راستای ایفای مسولیت اجتماعی خود به مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه در اصلاح قوانین کمک کند.

وی با اشاره به سوگندی که یک وکیل در آغاز کار خود یاد می کند، گفت: این سوگند، نشان دهنده حساسیت شغل وکالت است چون مشاغل محدودی در ابتدای کار نیازمند ادای سوگند هستند.

این مسئول افزود: مهمترین عنوان و سمتی که در ابتدای کار باید سوگند یاد کند رییس جمهور است که برای حفظ حقوق ملت سوگند می خورد و در قوه مقننه نمایندگان مجلس و در قوه قضاییه، قضات هستند که در راستای عمل به وظایف خود و صیانت از حقوق مردم سوگند یاد می کنند.

وی گفت: در کنار این مشاغل، وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری و پزشکان نیز به جهت حساسیت سمت و شغل خود باید سوگند یاد کنند تا به الزام حق و رعایت قانون پایبند باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز