خبرگزاری کار ایران

شهردار ارومیه خبرداد؛

افتتاح زیر گذر تقاطع غیر همسطح آذربایجان ارومیه/کاهش ۳۰ درصدی بار ترافیکی بزرگراه خاتم الانبیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۰۳۷

شهردار ارومیه گفت: با افتتاح و بهره برداری از زیر گذر تقاطع غیر همسطح آذربایجان ۳۰ درصد از بار ترافیکی بزرگراه خاتم الانبیا کاسته می شود.

به گزارش ایلنا، بیستم مهرماه سال ۹۳ بود که کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در ارومیه به زمین زده‌ شد. شهردار وقت محمد حضرت پور مدت زمان اجرا و بهره‌براداری کامل از این پروژه را یکسال عنوان  کرد ولی با گذشت ۸ سال این پروژه به اتمام نرسیده  و امروز یک فاز از این تقاطع  افتتاح شد و زیر بار ترافیکی رفت.

تقاطع غیر همسطح آذربایجان که یکی بزرگترین پروژه عمرانی شهر ارومیه محسوب می شود با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا این مرحله از کار پیشرفت داشته و از مزیت های افتتاح این تقاطع می‌توان به  ساماندهی ترافیک ورودی و خروجی شهر ارومیه و افزایش ایمنی ترافیک و تردد عرضی عابران پیاده عنوان کرد.

کاهش ۳۰ درصدی بار ترافیکی بزرگراه خاتم الانبیا با افتتاح این پروژه

حسین مهدیزاده شهردار ارومیه گفت: با افتتاح و بهره برداری از زیر گذر تقاطع غیر همسطح آذربایجان ۳۰ درصد از بار ترافیکی بزرگراه خاتم الانبیا کاسته می شود.

وی افزود: این پروژه با طول ۵۰۰ متر و عرض ۱۲متر و به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مهدیزاده، با اشاره به اینکه این پروژه در ۶ ماهه کاری انجام شده تصریح کرد: برای زیر گذر بااحتساب عملیات که شامل زیر سازبچی، لجن برداری، خاک برداری ۱۳.۸میلیارد تومان هزینه شده و برای قسمت B5 آن نیز ۲۸میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه قسمت B5 که یکی از  سخت‌ترین قسمت های  پل است که امروز  مورد بهره برداری قرار گرفت، اظهار کرد: طبق قول پیمانکار و با تامین منابع مالی قسمت B1 و B4  که ارتباط کمربندی خاتم الانبیا و خیابان  ساوالان متصل می‌کند موجب کاهش  و ۹۵ درصدی ترافیک  این منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه هزینه شده برای پل آذربایجان ۶۰ میلیارد تومان است، خاطر نشان کرد: ۸ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی آب‌های سطحی این پل هزینه شده است.

شهردار ارومیه با تاکید به اینکه با افتتاح زیر گذر تقاطع غیر همسطح آذربایجان ۳۰ درصد ترافیک منطقه برطرف می‌شود، یاد آور شد: تسهیل در ترافیک شهری، بازخورد اجتماعی، باز کردن گره ترافیکی از اهداف احداث این پروژه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز