خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

آغاز برداشت عسل کُنار در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۸۳۴

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت عسل کُنار از ۱۱۴ کندوی بومی و ۳۰۰ کندوی مهاجر در استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، افشین قطبی افزود: هرسال حدود ۲هزار زنبور دار بومی و مهاجر از شهریور از نقاط مختلف کشور برای تولید و برداشت عسل کُنار وارد استان بوشهر می‌شوند و در مناطق کُنارخیز استان مستقر می‌شوند.

وی بیان کرد: اهمیت عسل کنُار از نظر عطر، طعم و خواص دارویی به اندازه‌ایی است که هر سال شاهد تراکم زنبورداران درمناطق کُنارخیز استان هستیم.

قطبی افزود: وجود بیش از ۵۰ هزار هکتار درخت کنار از گونه‌های متفاوت از یک طرف و مرغوبیت، بازارپسندی و ارزش اقتصادی عسل کُنار تولیدی به گونه‌ای است که موجب شهرت استان در این زمینه و تبدیل آن به قطب تولید این عسل در کشور شده است.

وی گفت: این قابلیت و توانمندی استان در زمینه تولید عسل کُنار، باعث شده علاوه بر زنبور داران بومی، زنبورداران مهاجر نیز از دیگر نقاط کشور برای اسکان و تولید آن در استان با همدیگر رقابت کنند.

قطبی افزود: به علت شرایط خاص اقلیمی مانند رطوبت هوا کیفیت عسل کُنار تولید شده در استان بهتر از دیگر مناطق دیگر است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود عسل کُنار تولید شده در استان امسال با ۲۰ درصد افزایش به بیش از ۲هزار تن برسد.

قطبی گفت: ثبت نشان جغرافیایی عسل کُنار کشور به نام استان بوشهر با نام تجاری ۱۴۳ - GI، برگزاری پنج جشنواره برداشت عسل کُنار در شهرستان‌های مختلف استان، ساماندهی اسکان زنبورداران بومی و مهاجر در مناطق کُنارخیز و اجرای طرح تجزیه و تحلیل ترکیبات عسل کُنار استان با همکاری بخش تحقیقات زنبور عسل کشور از جمله مهمترین اقدامات انجام گرفته در سال‌های گذشته در بخش زنبورداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز