خبرگزاری کار ایران

مشارکت بیش از ۵۰۰ شهروند منطقه ۵ مشهد در مسابقه من و کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۳۱۴

شهردار منطقه پنج مشهد گفت: بیش از ۵۰۰ نفر از شهروندان ساکن در منطقه ۵ مشهد در مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» شرکت کردند.

به گزارش ایلنا از مشهد؛ مجید وحدتی پور شهردار این منطقه، با بیان این مطلب به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی، گفت: مسابقه کتابخوانی با موضوع « من و کتاب» نوشته مقام معظم رهبری برگزار شد و بیش از ۵۰۰ نفر از اقشار و گروه های مختلف سنی از شهروندان منطقه در آن شرکت کردند. 

مجید وحدتی پور با اشاره به اینکه ارسال پاسخ سوالات مسابقه از طریق پنل پیامکی به دبیرخانه مسابقه انجام گرفته، بیان کرد: از مجموع پاسخ های دریافتی، تعداد ۴۱۴ مورد به عنوان پاسخ صحیح شناخته شد، که در اختتامیه این ویژه برنامه به قید قرعه به ۲۰ نفر از شرکت کنندگان که پاسخ صحیح را ارسال کردند، جوایزی اهدا شد. 

شهردار منطقه ۵ مشهد به ایجاد ۵ باب کتابخانه و یک قرائتخانه با ظرفیت مجموعا ۶۵۰۰ جلد کتاب در منطقه اشاره کرد و گفت:این کتاب ها با موضوعات مختلف علمی، دینی، داستانی، کمک آموزشی و درسی در دسترس است. 

وحدتی پور با تاکید بر عضویت بیش از  ۳هزار نفر در این کتاب خانه ها، اظهار کرد:  کتابخانه شهید مفتح در بلوار وحدت، کتابخانه شهدای مدافع حرم در بولوار شهید آوینی ۴۷ و قرائتخانه شهید رستگار مقدم در بوستان محلی  شهید رستگار مقدم واقع در میرزاکوچک خان ۳ از جمله این مکان ها است. 

وی در ادامه افزود: دانش آموزان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می توانند صبح ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از این امکانات استفاده کنند. 

شهردار منطقه ۵ مشهد با اشاره  به لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی، بیان کرد: ایجاد ظرفیت ها، زیرساخت ها و بسترهای گسترش فرهنگ مطالعه در سطح منطقه مورد تاکید قرار دارد. لزوم توسعه این فرهنگ برای ساکنان حاشیه شهر به ویژه جوانان و نوجوانان، پژوهشگران و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی دارای اهمیت و اولویت است.

روز بیست و چهارم آبان ماه هر سال به عنوان روز کتاب خوانی  شناخته می‌شود و آغاز هفته کتاب خوانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز