خبرگزاری کار ایران

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان:

۸۰ میلیارد تومان برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در همدان هزینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۴۰۰

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۸۰ میلیارد تومان برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان هزینه می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، امیر لاهوتیان گفت: ۳۴۵ میلیارد تومان اعتبار مصوبه امسال است که این اعتبار در بخش‌های مختلف تقسیم شده است.

وی افزود: از این میزان اعتبار، ۸۰ میلیارد تومان جهت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، ۵۰ میلیارد تومان احداث و تکمیل کانال‌های آبیاری عمومی، ۷۰ میلیارد تومان جهت بازسازی و نوسازی قنوات، ۳۴ میلیارد تومان جهت اجرای عملیات آب و خاک در تشکل‌های بخش کشاورزی، ۳۴ میلیارد تومان جهت تجهیز و نوسازی اراضی و ۱۳ میلیارد تومان جهت احداث راه‌ها و دسترسی به مزارع و ۶۴ میلیارد تومان جهت احداث شبکه آبیاری و زهکشی است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:از ۲۶۶ هزار و ۵۶۱ هکتار اراضی آبی استان تاکنون ۱۶۱ هزار و ۷۰۰ هکتار به سامانه‌های نوین مجهز شده است؛ که سالیانه ۷۱۱ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب را در پی دارد و باعث افزایش بهره وری آبیاری، کاهش مصرف سموم و افزایش محصول در واحد هکتارمی شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ۱۵۰۰۰ کیلومتر کانال آبیاری عمومی سنتی ۱۲۲۳ کیلو متر آن بصورت سنگی، بتنی و جدول پیش ساخته و خطوط انتقال اجرا گردیده است که راندمان انتقال آب از ۳۵ درصد به ۷۵ درصد و در خطوط انتقال به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

لاهوتیان گفت:از ۲۴۷۷ رشته قنات موجود استان ۹۶۲ رشته تا پایان سال ۱۴۰۰ بازسازی و نوسازی شد که باعث افزایش آب دهی قنوات شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز