خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد:

رانندگان از مسیر سی سخت به پادنا تردد نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۸۸۱

مدیر کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد از رانندگان خواست با توجه به بارش برف شدید، از مسیر برف گیر و سخت گذر سی سخت به پادنا استفاده نکنند.

به گزارش ایلنا، عابد محمدی گفت: برف روبی و بازگشایی ریزش سنگ در گردنه بیژن در جاده سی سخت – پادنا چهار روز اخیر که برف روبی و بازگشایی انجام شد و همچنان کار بازگشایی مسیر در نقاط مختلف آن ادامه دارد.

وی افزود: این گردنه یکی از مرتفع ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است که در این دو سامانه اخیر با توجه بارش برف شدید با تلاش راهداران از انسداد آن جلوگیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این گردنه هرساله با بارش برف در آبان ماه مسدود و در اواخر اردیبهشت بازگشایی می شود.

از مجموع ۲۳ کیلومتر طول مسیر سی سخت - پادنا ۱۴ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که تمامی این مسیر برف گیر است

گردنه بیژن در کنار قله ۴۴۰۰ متری دنا قرار دارد و مرز دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

محمدی تاکید کرد:  ۱۸۰ راهدار در ۲۰ راهدارخانه ثابت و سیار و محورهای مواصلاتی به صورت ۲۴ ساعته مستقر هستند و ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک ، نیمه سنگین و سنگین نیز دراختیار این تعداد راهدار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اینک تمامی راه های ارتباطی اصلی و فرعی باز هستند اما در دو نقطه شامل تنگ چویل دیشموک و ممبی سرآسیاب یوسفی دو پل دچار مشکل شدند.

وی به مسافران توصیه کرد که پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها مطلع شوند و به توصیه کارشناسان توجه کنند.

از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری و بقیه در منطقه گرمسیری قرار دارند.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۴۵ گردنه و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برفگیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز