خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی استان البرز:

البرز در بهبود محیط کسب و کار، رتبه 26 کشور است/لزوم حمایت شرکت های دانش بنیان توسط دستگاه های تابعه استانی وزارت اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۴۸۲

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز و رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت اموراقتصادی و دارایی در استان از لزوم احصاء و تهیه بسته های تشویقی و حمایتی شرکت های دانش بنیان توسط دستگاه های تابعه استانی وزارت اموراقتصادی و دارایی خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، رضا جعفری در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت اموراقتصادی و دارایی در استان البرز ضمن ارائه گزارشی از محورهای طرح شده در نشست مدیران کل اموراقتصادی و دارایی استان ها با وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان«تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین»، وزیر اموراقتصادی و دارایی بر احصاء و تهیه بسته های تشویقی و حمایتی شرکت های دانش بنیان توسط دستگاه های تابعه وزارت اموراقتصادی و دارایی در استان البرز و تشکیل کمیته توسعه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین بر نقش کارکردهای وزارت اموراقتصادی و دارایی در استان ها تاکید دارد.

وی به موضوع بهبود محیط کسب و کار اشاره کرد و افزود: محیط کسب و کار یعنی تمام عواملی که بر موفقیت بنگاه‌های اقتصادی اثرگذار است و آن عوامل از قبیل مجوزها، زیرساخت‌ها، مباحث بیمه‌ای، مالیاتی و... در اختیار دولت ها است که از دسترس بنگاه‌ها خارج است. لذا کشورهایی که در بحث محیط کسب و کار در رتبه های برتر دنیا هستند؛ در نتیجه ارائه بهترین خدمات در کمترین زمان ممکن توسط دولت ها به بنگاه های اقتصادی به موفقیت دست یافته‌اند.

 وی ضمن اشاره به رتبه 126 ایران در رنکینگ جهانی در حوزه بهبود محیط کسب و کار بیان کرد: استان البرز در بحث بهبود محیط کسب و کار  رتبه 26 در کشور است و اصلاح این امر نیاز به کار جهادی در سطح استان البرز توسط دستگاه های اجرایی دارد.

جعفری یکی از عوامل موثر در بهبود محیط کسب و کار را بحث تامین منابع مالی و اخذ تسهیلات از بانک ها عنوان کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت میزان اعطای تسهیلات بانکی توسط بانک های استان بویژه بانک های خصوصی توسط دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک های استان شد.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز به نقش محوری دستگاه های تابعه وزارت اموراقتصادی و دارایی استان ها در راستای دستیابی به رشد4/7 درصدی اشاره کرد و افزود: استدعا دارم مدیران دستگاه های تابعه با انجام اطلاع رسانی در خصوص اقدامات بعمل آمده و ارائه راهکارها، پیشنهادات و برنامه های آتی خویش در دستیابی به رقم رشد مذکور همکاری و مشارکت کنند.

وی از جذب 100درصدی تسهیلات سفر ریاست جمهوری به استان البرز توسط بانک ملی استان و جذب 75درصدی اعطای تسهیلات از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 در استان البرز خبر داد و خاطرنشان ساخت: مدیران بانک های استان با توجه به محدودیت زمانی برای جذب تمامی اعتبار اختصاص داده شده به استان البرز از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 و مصروف شدن آن در قالب تسهیلات اعطایی در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان تلاش مضاعف کنند.  

همچنین، مدیرکل اموراقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز خواستار شناسایی و معرفی شرکت های خارجی سرمایه گذاری مستقر در استان که فاقد مجوز سرمایه گذاری در استان البرز است به مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان برای اخذ مجوز و انجام سایر اقدامات لازم در این خصوص شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز