خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

شناسایی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی پنهان در کشور/ اطلاعات مالی بیش از چهارهزار فرد مشکل دار شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۸۳۱

رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: بیش از چهار هزار نفر در طول چهار سال شناسایی شدند که نزدیک به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی ثبت کردند، ولی فعالیت اقتصادی آن‌ها پنهان بوده و مالیاتی نیز پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، هادی خانی گفت: اطلاعات مالی بیش از چهار هزار نفر که دارای فعالیت اقتصادی مشکل دار بودند شناسایی شده‌اند و این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برای این افراد نزدیک به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی ثبت شده، ولی فعالیت اقتصادی آن‌ها پنهان بوده و مالیاتی نیز پرداخت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: در قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تکالیف متعدد و گسترده‌ای با هدف سالم سازی نظام اقتصادی کشور در نظر گرفته شده و بر همین اساس برخورد با منشا‌های ظهور و بروز فساد اقتصادی از جمله پولشویی مطرح شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: همچنین قانون، "شورای عالی مبارزه با پولشویی" را به ریاست وزیر اقتصاد و دارایی به همراه ۶ وزیر کابینه دولت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، نمایندگان رئیس قوه قضائیه و دستگاه قضایی به همراه سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر در نظر گرفته است تا با هماهنگی بین نهاد‌های مختلف و هم افزایی، مبارزه با فساد اقتصادی شکل گیرد و مرکز اطلاعات مالی نیز وظیفه اجرای قانون و سیاست‌های شورای عالی مبارزه با پولشویی را بر عهده دارد.

خانی افزود: در تلاش هستیم این ظرفیت‌ها بیشتر از این فعال شود تا از ظهور و بروز فساد پیشگیری شود و همان گونه که برای فساد اقتصادی تیم سازی وجود دارد جبهه مبارزه‌ای هم برای پیشگیری از فساد شکل گیرد.

دبیر شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم کشور گفت: بر همین اساس و در دیدار با استاندار خراسان رضوی مقرر شد تا برای نخستین بار در کشور و با محوریت این استانداری در خصوص فساد اقتصادی همکاری بیشتری صورت گیرد و واحد یا اشخاصی از سوی استان برای این کار مامور شوند تا در شورای عالی مبارزه با پولشویی و در راستای اجرا و پیاده سازی پیشگیری از فساد، سیاست‌ها اجرا شود و با رفع نواقص، بتوان این الگوی مبارزه با فساد اقتصادی را در سایر استان‌های کشور عملیاتی کرد.

خانی افزود: جنس این کار هم عملیات تشریفاتی نیست بلکه تقسیم کار دقیق بین دستگاه‌های متولی در مبارزه با فساد است تا با مصادیق فساد، مبارزه هماهنگ و هم راستا صورت گیرد و در کار عملیاتی، موفق‌تر از گذشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز