خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی نیشاپور خبر داد؛

آغاز برداشت پنبه از مزارع نیشابور/ تاخیر در برداشت محصول به دلیل کمبود کارگر و ماشین آلات

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۰۹۴

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: کمبود کارگر و نبود ماشین آلات مناسب برداشت پنبه را به تاخیر انداخت و در نتیجه با افزایش هزینه و کاهش کیفیت محصول در اواخر فصل برداشت روبه رو شدیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی مبارکی در حاشیه بازدید از مزارع پنبه شهرستان نیشابور اظهار داشت: برداشت پنبه از مزارع شهرستان نیشابور در سطح پنج هزار هکتار آغاز  شده است، البته کمبود کارگر و نبود ماشین آلات مناسب برداشت پنبه را به تاخیر انداخت و در نتیجه با افزایش هزینه و کاهش کیفیت محصول در اواخر فصل برداشت روبه رو شدیم.تامین ماشین آلات مناسب برداشت در سیاست‌های آینده برداشت پنبه است و باید به سمت مکانیزه برویم.

وی افزود: در شهرستان نیشابور پنج کارخانه تصفیه پنبه فعال است که کار تبدیل محصول وش به محلوج جهت تحویل به کارخانجات نخریسی را انجام می‌دهند.

مبارکی تصریح کرد: درسال جاری ۵هزار هکتار از سطح مزارع شهرستان پنبه کشت شده که از این سطح،۴هزار و ۱۰۰هکتار پنبه اصلاح شده و ۹۰۰ هکتار پنبه رقم بومی است که عمده سطح زیرکشت پنبه شهرستان نیشابور، متعلق به بخش میان جلگه است.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور با بیان این مطلب که پیش بینی می‌شود از مزارع شهرستان حدود۱۶هزار تن وش پنبه برداشت شود عنوان کرد:در سال جاری ۴۲۵ هکتار از اراضی زیر کشت پنبه با دستگاه‌های مکانیزه کشت شده که ۲۵ هکتار توسط دستگاه‌های کشت مستقیم و۴۰۰ هکتار با دستگاههای پنوماتیک و کف کار کشت شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰۵ تن بذر اصلاح شده بین بهره برداران توزیع شده است خاطرنشان کرد: ارقام پنبه ای که در شهرستان کشت می‌شود شامل ارقام ورامین ، ساجدی ،خورشید،خرداد و شایان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز