خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

عقیم‌سازی بیش از یک هزار قلاده سگ بی‌صاحب در اردبیل / سگ‌ها پس از مراحلی پلاک‌کوبی شده و رهاسازی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۰۶۹

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل گفت: در ۷ ماهه ابتدای سال‌جاری بیش از یک هزار قلاده سگ بلاصاحب بلاصاحب از سطح شهر اردبیل جمع‌آوری و عقیم شده است.

به گزارش ایلنا، بهزاد اسدی اظهار کرد: در ۷ ماهه گذشته بیش از یک هزار قلاده سگ ولگرد و بی صاحب از سطح شهر اردبیل جمع‌آوری شده که این سگ‌های ولگرد، پس از واکسیناسیون آماده عقیم‌سازی شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل با بیان اینکه نمی‌توانیم در برابر تهدید سلامت و امنیت شهروندان بی‌تفاوت باشیم، اظهار کرد: این روزها افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد و آسیب‌هایی که به شهروندان به‌ویژه کودکان وارد می‌شود، به یک معضل اجتماعی تبدیل‌ شده که نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

اسدی تصریح کرد: طبق دستورالعمل اجرایی کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب، این سگ‌ها پس از جمع‌آوری به پناهگاهی که توسط شهرداری تجهیز شده، منتقل و پس از واکسیناسیون و انگل‌زدایی آماده عقیم‌سازی می‌شوند. سگ‌های بلاصاحب پس از عقیم‌سازی، پلاک‌کوبی و در نهایت رهاسازی می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اردبیل گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ قلاده سگ بلاصاحب با سنین مختلف در محل پناهگاه در انتظار عقیم‌سازی هستند.

وی در پایان گفت: سامانه ۱۳۷ به‌صورت روزانه آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز