خبرگزاری کار ایران

کاشت رایگان «حلزون گوش» در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۷۸۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام رایگان کاشت حلزون گوش در استان از ابتدای مهر ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا کرمانشاه، پرویز صوفیوند با اشاره به ابلاغ کشوری رایگان شدن کاشت حلزون گوش، گفت: در همین راستا از ابتدای مهرماه بر اساس ابلاغ صورت گرفته کاشت حلزون گوش در مرکز کرمانشاه رایگان شده است.

وی با بیان اینکه کودکان و نوزادان نیازمند کاشت حلزون از طریق غربالگری های شنوایی در بدو تولد شناسایی می شوند، گفت: این غربالگری ها در بدو تولد صورت می گیرد و بهترین زمان آن هم تا سن سه ماهگی است.

وی افزود: پس از شناسایی نوزادان نیازمند کاشت حلزون این نوزادان به مرکز کاشت حلزون بیمارستان امام خمینی (ره) ارجاع می شوند.

صوفیوند گفت: بهترین زمان کاشت حلزون گوش سن 18 ماهگی است، اما در مجموع تا سن چهار سالگی موفقیت این کاشت بالا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: پس از چهار سالگی هم می توان کاشت حلزون را انجام داد اما آن اثربخشی لازم را ندارد، چرا که در کنار کاشت حلزون، آنچه موجب درمان کامل مشکلات این کودکان می شود انجام کارهای توانبخشی و گفتار درمانی است که تا قبل از سن چهارسالگی که کودک باید گفتار خود را کامل کند اثربخشی لازم را دارد.

صوفیوند خاطرنشان کرد: کاشت حلزون گوش زمانی به درمان کامل ناشنوایی کودک منجر می شود که در کنار آن توانبخشی و گفتار درمانی هم صورت گیرد، بطور کلی 50 درصد درمان با کاشت حلزون صورت گرفته و مابقی توسط گفتار درمانی و کارهای توانبخشی تکمیل می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر مرکز کاشت حلزون گوش استان کرمانشاه در بیمارستان امام خمینی(ره) مستقر است و علاوه بر استان کرمانشاه به بیماران استان های لرستان، کردستان و ایلام هم خدمات رسانی دارد.

صوفیوند گفت: در این مرکز سال گذشته 29 مورد کاشت داشته ایم و در شش ماهه ابتدای امسال هم تاکنون 19 مورد کاشت حلزون گوش انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز