خبرگزاری کار ایران

اهدای ۲۵ جلد کتاب چاپ سنگی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۲۸۸

مسئول پیگیری امور مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین گفت: امسال ۲۵ جلد کتاب چاپ سنگی و نسخه خطی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، زهره ترکمن با اعلام این خبر گفت: ۱۳ جلد از موارد اهدایی کتاب چاپ سنگی و ۱۲ جلد نیز کتاب های خطی بوده که از مجموعه شخصی مرحوم حاج نقی شفیعی‌ها به مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین اهدا شده است.

مسئول پیگیری امور مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین با اشاره به اینکه کتاب های اهدایی از سوی خانواده مرحوم شفیعی‎ها با موضوعات مختلف از جمله قرآن مجید، ادعیه و کتب درسی مدارس علوم دینی بوده که تاریخ چاپ و نگارش آنها مربوط به دوره صفویه تا پهلوی اول است، افزود: آثار یاد شده به لحاظ فحوا و محتوا، شیوه نگارش و چاپ، جنس کاغذ، نوع صحافی، جلد سازی، تزیینات، صفحه بندی و سایر موارد دارای ارزش تاریخی هستند.

به گفته ترکمن، قزوین با سابقه و پیشینه ای تاریخی چند هزار ساله خود دارای مشاهیر و شخصیت‌های علمی و تاریخی بوده که آثار مکتوب ارزشمند و بی شماری در گوشه و کنار این منطقه شهر یافت می‌شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت نگاهداری صحیح و اصولی از اسناد و کتاب‌های قدیمی به عنوان اسناد ماندگار تاریخ کشور، تاکید کرد: تنها مرجع تخصصی نگاهداری از این نوع اسناد تاریخی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

مرحوم حاج نقی شفیعی‌ها (۱۳۰۴ ه ش) در خانواده ای متدین چشم به جهان گشود و دوره نوجوانی خود را نیز تحت تعلیم و تربیت دینی و اخلاقی عمویش، حاج میرزا یوسف شفیعی‌ها سپری کرد و به واسطه ایشان از تعلیمات مرحوم آشیخ مجتبی قزوینی بهره برد، همچنین جلسات تلاوت قرآن آن مرحوم طی دهه ۴۰ و ۵۰ از شهرت زیادی برخوردار بوده و پس از وقایع ۱۵ خرداد سال ۴۲ نیز به نهضت امام خمینی (ره) پیوست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز