خبرگزاری کار ایران

طرح توسعه گیاهان دارویی در سه هزار و 700 هکتار از مراتع همدان هدفگذاری شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۱۱۳

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از توسعه کشت و تقویت زنجیره ارزش تولید گیاهان دارویی خبر داد و گفت: انجام طرح توسعه گیاهان دارویی در سه هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع استان در سال جاری هدفگذاری شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، حجت الله شهبازی  با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی ضمن ایجاد درآمد برای جوامع محلی به پیشگیری از تخریب عرصه های طبیعی کمک می کند اظهار داشت: هدف از توسعه کشت گیاهان دارویی استفاده حداکثری از منابع تولید است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از زمین های آیش و رها شده افزود: با توجه به اینکه گیاهان دارویی کم آب بر هستند از آب سبز برای تولید این محصولات می توان استفاده کرد تا برای کشاورزان نیز افزایش درآمد در پی داشته باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در راستای ایجاد انگیزه در کشاورزان تهیه نهاده برای طرح توسعه گیاهان دارویی پیش بینی شده است یادآور شد: این طرح به عنوان یکی از راهکارهای اقتصادی کردن مراتع برای جوامع محلی از اولویت های منابع طبیعی استان است.

شهبازی گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها یک طرح ملی است که با همکاری معاونت باغبانی وزارتخانه و ستاد فرمان حضرت امام اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان در سال گذشته ۱۶ هزار هکتار با تولید ۳۳ هزار تن بود که فقط ۲۲ هکتار به صورت کشت قراردادی انجام شده بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: در کمیته فنی با حضور کارشناسان دانشگاه، مراکز تحقیقات کشاورزی، نمایندگان بخش خصوصی و جهاد کشاورزی تقسیم بندی اقلیمی انجام شده تا متناسب با هر اقلیم محصول مورد نظر کشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز