خبرگزاری کار ایران

سرپرست محیط زیست استان:

آموزش تفکیک از مبدا در اولویت شهرداری قزوین قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۷۶۲

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: آموزش گسترده اصل تفکیک از مبدا با هدف تغییر سبک زندگی و کاهش حجم زباله باید در اولویت کارها و برنامه‌های شهرداری قرار گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سعیده خضیر ضمن بازدید از اقدامات شهرداری قزوین در سایت پردازش پسماند محمد آباد (پاکسار) گفت: برای داشتن محیط زیست عاری از پسماند، فعالیت‌های انجام شده در سایت دفع پسماند قزوین به‌رغم کاستی‌های موجود، رو به پیشرفت بوده و اقدامات مثبتی در راستای حفاظت از محیط زیست انجام شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، در بازدید از بخش‌های مختلف سایت از جمله بخش تفکیک زباله، تولید کمپوست، بیومکانیکال، لند فیل‌ها، چاه‌های پایشی، لاگون جمع آوری شیرابه، فنس کشی و فضای سبز بیان کرد: اقدامات برای اثر بخش بودن فعالیت‌ها بایدبه طور مستمر و مطابق برنامه زمان بندی ارائه شده، صورت پذیرد و شهرداری قزوین باید در این زمینه پیگیری و تسریع کند.

شهردار قزوین هم در این بازدید در نشست با سرپرست اداره کل محیط زیست استان گفت: شهرداری آماده همکاری برای اجرایی شدن هرچه سریع‌تر مصوبات کارگروه پسماند استان در زمینه به‌سازی و بهبود وضعیت سایت پسماند محمد آباد است و در این راستا تمام امکانات را بسیج خواهد کرد و بر ضرورت کاهش حجم زباله از طریق اجرای طرح‌های تفکیک از مبدا پسماند اقدامات لازم مبذول خواهد شد.

مهدی صباغی افزود: هم اکنون اقدامات اجرایی برای مدیریت شیرابه در محل دفع پسماند قزوین در دست انجام است و برای تکمیل اقدامات و فعالیت‌های زیست محیطی و بهداشتی صورت گرفته، تصفیه شیرابه چرخه تکمیلی این اقدامات است که با استفاده از تجربیات دیگر کشورها و بکارگیری توان شرکت‌های دانش بنیان در اولویت کار شهرداری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز