خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

برداشت ۲۲۰ هزار تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۶۲۸

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از برداشت سیب‌زمینی از سطحی حدود ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار در استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، روح‌الله سعیدی درجمع خبرنگاران اظهار داشت: اگریا، بامبا، جلی، سانته، سیلوا، برن و مارفونا، از جمله ارقام سیب‌زمینی هستند که در استان چهارمحال و بختیاری کشت و برداشت می‌شود.

وی افزود: بخاطر افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و افزایش راندمان مصرف آب، سطح زیر کشت محصولات آب‌بر مانند سیب‌زمینی طی برنامه‌ای چندساله کاهش پیدا می‌کند و این سطح کشت به گندم، سویا و کلزا اختصاص داده می‌شود.

سعیدی بیان کرد: خوشبختانه باتوجه به نتیجه خوبی که کشت سویا در استان چهارمحال و بختیاری داشته است، در برنامه‌ها این است که سال آینده بخشی از اراضی که به کشت بهاره اختصاص پیدا می‌کنند، به کشت سویا اختصاص داده شود تا از این منظر بتوان به تولید روغن در سطح کشور کمک کرد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سیب‌زمینی تولید شده در استان حدود60 درصد آن در بازار داخلی استان مصرف و 40 درصد دیگر آن به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: سیب‌زمینی استان چهارمحال و بختیاری به دلیل مسائل زراعی مناسبی که در فصل رشد به آن اعمال می‌شود، ترکیبات مضر آن مثل سولانین و نیترات نسبت به سایر استان‌ها پایین است که ارزش سلامت و مصرف آن بالا می‌رود.

سعیدی اضافه کرد: مراکزی در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن فعالیت می‌کنند که کشاورزان می‌توانند بذرهای سال آینده خود را از این مراکز تهیه کنند، چرا که از نظر سلامت تضمین شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشت قراردادی سیب‌زمینی از سال آینده آغاز می‌شود، یادآورشد: در این کشت، مراکز فرآوری سیب‌زمینی با کشاورزان قرارداد می‌بندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز