خبرگزاری کار ایران

نام ۴۱ استاد دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۵۹۷

۴۱ نفر از اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا، بر اساس شاخص‌های استنادی الزویر در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا و به نقل از دانشگاه شیراز، گزارش سالیانه الزویر در سال ۲۰۲۲ که به‌ تازگی منتشر شده است؛ براساس شاخص‌های استنادی پایگاه داده‌ای، بیش‌ از صدهزار دانشمند برتر ایجاد کرده است.

 این اطلاعات استاندارد شده در خصوص استنادها، h-index، استناد به مقالات و یک شاخص ترکیبی در دو جدول ارائه می‌شود.

همچنین دانشمندان در ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۶ زیرشاخه طبقه‌بندی می‌شوند. صدک‌های مربوط به حوزه و زیررشته نیز برای همه دانشمندانی که حداقل ۵ مقاله منتشر کرده‌اند ارائه شده و داده‌های شغلی تا پایان سال ۲۰۲۲ به‌روز می‌شوند.

انتخاب براساس ۱۰۰ هزار نفر برتر با نمره‌ ترکیبی با و بدون خوداستنادی یا رتبه‌ی صدک ۲ درصد یا بالاتر است.

براساس شاخص‌های استنادی الزویر در سال ۲۰۲۲، ۴۱ عضو هیأت‌علمی دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان ۲درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند، ۲۷ نفر از استادان دانشگاه شیراز نیز براساس وضعیت استنادات در طول حیات علمی ایشان، به‌عنوان دانشمندان دودرصد پراستناد دنیا معرفی شده‌اند.

براساس این گزارش، «دکتر احمد عریان» از اساتید برجسته دانشگاه شیراز درحوزه‌ دامپزشکی و رشته‌ تخصصی خود رتبه‌ پنجم و «دکتر حمیدرضا پورقاسمی»، از اساتید برجسته دانشگاه شیراز درحوزه‌ کشاورزی و رشته‌ تخصصی خود، رتبه‌ سی‌وسوم در میان پژوهشگران پراستناد دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز