خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان:

ورزشکاران قزوین ۲۵ مدال فراملی کسب کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۵۶۷

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: امسال ۲۰۰ ورزشکار به اردوی تیم ملی دعوت شدند که ۸۰ نفر آن‌ها جذب تیم ملی شدند و ۲۵ مدال بین المللی و فراملی کسب کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عباس علایی مقدم در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، گفت: ورزش به کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط و مشارکت اجتماعی کمک می‌کند، ورزش در راستای اعتلای فرهنگ جامعه تاثیرگذار است و می‌تواند طلایه دار در امور فرهنگی باشد که اقدامات مختلفی در این حوزه توسط جامعه ورزش انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: ورزشکاران با فرهنگ پهلوانی، محیط زیست، اتحاد و پویایی خانواده و کاهش آسیب‌های زندگی ماشینی و آسیب‌های جسمانی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای هم باتوجه به تیم‌هایی که در لیگ‌ها داریم و با برگزاری جشنواره‌ها نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش دهیم و باید توجه داشت که زمانی در ورزش موفق می‌شویم که همه در یک تیم باشیم.

این مسئول افزود: بیش از ۶۰۰ برنامه در هفته تربیت بدنی در سطح استان اجرا می‌شود که غبار روبی مزار شهدا، همایش‌های درچرخه سواری، ۴۰ برنامه کوه‌روی و پیاده روی، ۱۲۰ مسابقه ورزشی، ورزش خیابانی، مسابقات کارکنان دولت و اهدای خون از جمله برنامه‌های این هفته در استان است.

وی عنوان کرد: به طور همزمان در سراسر کشور ۲۰۰ خانه ورزش روستایی افتتاح می‌شود که سهم استان قزوین ۵ مورد است.

اعلایی مقدم اظهار کرد: در ۶۵ روستا خانه‌های ورزش روستایی فعال است که در آن‌ها مسابقاتی درنظر گرفته شده، همچنین ۲۰۰ مسابقه بومی و محلی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در درجه اول نگاه ما در ورزش معلولین ورزش همگانی است و بعد از آن ورزش قهرمانی برای آن‌ها مطرح است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: به دنبال برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال نونهالان در استان قزوین هستیم.

وی گفت: مجموعه ۱۵ هزار نفری در طول سال‌ها رنج می‌کشید اما با فعال شدن تیم‌های فوتبال به پویایی مجموعه‌ها کمک می‌کند، شمس آذر چند بازی سخت را پشت سرگذاشته و در صدر جدول قرار دارد، البته چند بازی سخت هم خواهد داشت و در استان فضای حمایت از آن وجود دارد و رصد می‌شود و هیأت فوتبال را مکلف کردیم که حمایت‌های لازم صورت گیرد و امیدواریم به لیگ برتر صعود کند.

این مسئول عنوان کرد: ۷۸ میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهور بود که راه اندازی خانه جوان، جایگزین، از جمله مواردی هستند که با این اعتبار ساخته می‌شود.  

وی بیان کرد: برای جایگزین مجموعه تختی ۱۷ میلیارد اعتبار داریم و برای تکمیل به ۶۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، ساخت آن آغاز شده و مختص ورزش‌های انفرادی و کشتی است و پیش بینی می‌شود تخصیص اعتبار برای طبقه همکف آن در سال جاری صورت گیرد.

اعلایی مقدم ادامه داد: پنج میلیارد تومان برای سالن‌های ورزشی استان اعتبار درنظر گرفته شده و درمجموع در سطح استان ۳۳ پروژه نیمه تمام داریم که برای اتمام آن به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی اظهار کرد: باشگاه صنعت در شورای ورزش پیشنهادی داشتیم که به معاونت اقتصادی ارائه شده، در استان ۳ هزار واحد صنعتی فعال داریم که اگر یک‌هزار مورد آن‌ها در ماه ۱۰ میلیون به ورزش کمک کنند می‌توان اعتبار جمع شده را در حوزه حمایت تیم‌ها و قهرمانان در بازی‌های برون مرزی هزینه کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین افزود: سالن ۶ هزار نفری تنها برای ورزش نیست و می‌تواند در تمام اجتماعات را پوشش دهد و زمینه‌ای فراهم می‌کند که بازی‌های بین المللی در آن اجرا شود و به ۲۰۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیارد دو و میدانی نیاز دارد که بعید می‌دانم دولت این اعتبار را داشته باشد و علت عدم اتمام آن هم صلاحیت نداشتن پیمانکار است و نیاز داریم نماینده‌ها به این موضوع ورود کنند.

وی عنوان کرد: برای اشتغال مدال آوران پیگیری‌هایی صورت گرفته و تعدادی از آن‌ها جذب شده‌اند و در ادامه هم پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول اظهار کرد: در ورزش بین بانوان و آقایان تبعیضی نداریم و مدال آوران آقا و خانم باهم برابری می‌کنند و ۱۳ رشته بانوان دارای مدال داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز