خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد؛

گردشگری فارس با قطع اینترنت مختل شد/ تاثیر اختلال در نت بر فعالیت‌های گردشگری استان/ هیچ گونه رزرو مسافر خارجی برای مقصد ایران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۷۴۲

تداوم قطعی اینترنت در کشور طی روزهای گذشته باعث شد تا اصناف مختلف از زیان قطع اینترنت بر کسب‌وکارهای خود سخن بگویند و حالا گلایه از قطع اینترنت در کشور به حوزه گردشگری کشیده شده است.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، به دنبال قطع شدن اینترنت بین‌الملل و عدم دسترسی به پیام رسان‌های خارجی در کشور طی روزهای گذشته، فروشندگان خدمات سفر و مشتریان آن‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند.

آن طور که فعالان صنعت گردشگری گفته اند به دلیل قطعی اینترنت بسیاری از شرکت‌های خدمات مسافرتی کشور به دلیل ناتوانی در انجام مکاتبات و پیگیری وضعیت تورهای شان کنسل شده است.

برخی دیگر از فعالان گردشگری نیز اعلام کرده‌اند که به دلیل نبود دسترسی عمومی به فضای مجازی امکان خرید تورهای گردشگری در کشور با کاهش شدید مواجه شده و حتی این کاهش به خرید بلیت‌های پروازی نیز رسیده است.

از همین رو رئیس جامعه هتلداران فارس از تاثیر 100 درصدی قطعی اینترنت در روزهای گذشته بر فعالیت های گردشگری استان خبر می دهد و می گوید: «اتفاقات اخیر و قطعی اینترنت سبب شد تا عمده تورهای خارجی کنسل شود و به رغم اینکه هتلداران استان از اسفندماه سال گذشته زحمات زیادی جهت جذب مسافران انجام دادند اما اتفاقات اخیر و اعلام برخی کشورها مبنی بر عدم ورود شهروندان‌شان به ایران باعث شد تا همه تورها کنسل شود.»

سید حسن سیادتان در گفت و گو با «ایلنا» و با بیان اینکه این مهم سبب شده تا درصد اشغال هتل های استان به شدت کاهش یابد، می افزاید:  قطعی اینترنت و اختلال در آن باعث شده تا هتلداران با مشکلات متعددی در رزرو و واریز های بانکی مواجه شوند.

وی با بیان اینکه در رزرو مسافران ایرانی هم با مشکلات متعددی مواجه شده‌ایم، بیان می کند: در شرایط فعلی سطح اشغال هتل های استان فارس به 20 درصد رسیده  در حالی که قبل از این اتفاقات سطح اشغال هتل های استان حدود 60 الی 65 درصد بود.

رئیس جامعه هتلداران استان با اشاره به اینکه در صورتیکه اتفاقات اخیر رخ نداده بود سطح اشغال هتل های استان به دلیل رزرو هایی که از قبل انجام شده بود به 70 درصد می رسید، می گوید: اما به رغم زحمات انجام شده تمام این رزروها کنسل شد و هیچ فردی هم پاسخگوی این مشکلات و ضرر ها نیست.

به گفته وی آسیب و لطمه تمام اتفاقات به بخش گردشگری وارد می شود.

گردشگری فارس با قطع اینترنت مختل شد/ تاثیر اختلال در نت بر فعالیت‌های گردشگری استان/ هیچ گونه رزرو مسافر خارجی برای مقصد ایران وجود ندارد

قطع  اینترنت باعث تعطیلی فعالیت دفاتر و آژانس های مسافرتی شد

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس  نیز با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از الزامات بخش گردشگری و آژانس ها و دفاتر مسافرتی است، می گوید: قطع اینترنت و تعطیلی فضای مجازی باعث شده تا فعالیت دفاتر و آژانس های مسافرتی تعطیل شود.

محمود فخری در گفت و گو با «ایلنا» با اشاره به اینکه در حال حاضر آژانس های مسافرتی متضرر شده اند، می افزاید: قطعی فضای مجازی باعث شده تا بیشترین آسیب به آژانس های مسافرتی و گردشگری وارد شود و هیچ کس هم به داد این قشر نمی رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط و قطعی اینترنت به گونه ای شده که دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان و کشور نمی توانند هیچ گونه تبلیغاتی برای جذب مسافر و گردشگران در فضای مجازی انجام دهند، ادامه می دهد: با توجه به اینکه بعضی از دفاتر خدمات مسافرتی جهت ارائه امکانات و خدمات به مسافران و گردشگران از روزهای گذشته اقدام به رزرو صندلی کرده بودند اما این اتفاقات سبب شده تا پروازها کنسل شود و ایرلاین ها هم زیر بار بازگشت پول به آژانس های مسافرتی نمی روند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با اشاره به اینکه هر اتفاقی که رخ می دهد نخستین لطمه را به دفاتر گردشگری و آژانس های مسافرتی وارد می کند، بیان می کند: زمانی که آژانس ها نمی توانند از طریق فضای مجازی تبلیغات و فعالیت کنند بنابراین با مشکلات متعدد مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه اتفاقات اخیر سبب شد تا تورهای خارجی که از چند سال پیش رزرو شده بود باطل شوند، می گوید: در حال حاضر هیچ گونه رزرو مسافر خارجی برای مقصد ایران وجود ندارد و به رغم اینکه آژانس های مسافرتی و گردشگری در فضاهای متفاوت مانند نمایشگاه های بین المللی و خارجی و فضای مجازی تلاش گسترده ای برای جذب گردشگران و ارز آوری به کشور و استان فارس داشته باشند اما اتفاقات اخیر و قطعی اینترنت سبب شد تا کنسل شود و هیچ گونه مسافر خارجی به شیراز وارد نشود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با اشاره به اینکه صنعت گردشگری دارای ظرافت زیاد و لطیف است، خاطر نشان می کند:  نخستین ضربه و تاثیر هر اتفاق خوب یا بد در دنیا به گردشگری وارد می شود که اتفاق خوب باعث رونق و حادثه بد هم باعث متضرر شدن صنعت گردشگری می شود.

فخری در ادامه با بیان اینکه دفاتر مسافرتی و گردشگری بعد از بیماری کرونا تا حدودی توانستند کمی وضع بهتری رقم بزنند، می افزاید: اما اتفاقات روزهای گذشته باعث شد تا دفاتر دچار شرایط بد شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هیچ مسئولی از فعالان گردشگری و دفاتر مسافرتی حمایت نمی کند، می گوید: با توجه به اینکه دولت باید حمایت های ویژه ای مانند پرداخت تسهیلات و بخشش‌های دارایی و مالیاتی برای فعالان صنعت گردشگری در نظر بگیرد اما این اتفاق در عمل رخ نمی دهد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس می گوید: به رغم اینکه دولت در زمان کرونا اعلام کرد که تسهیلات به دفاتر مسافرتی و گردشگری پرداخت می کند اما سخت‌گیری‌های زیاد باعث شد تا بسیاری از آژانس‌های مسافرتی و دفاتر خدمات گردشگری نتوانند این تسهیلات حمایتی را دریافت کنند.

فخری با بیان اینکه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای رقم خورده که نمی‌توان هیچ پیش‌بینی برای آینده گردشگری استان داشته باشیم، می‌افزاید: در شرایط فعلی دفاتر مسافرتی تنها به مشترکان خدمات می دهند و در حال حاضر درصد درخواست تقاضای مردم برای سفر به شدت کاهش یافته است.

به گفته وی درصد بالای  مردم دیگر هیچ گونه تقاضایی برای سفرهای تفریحی و زیارتی مانند کیش و مشهد و .... ندارند.

گردشگری فارس با قطع اینترنت مختل شد/ تاثیر اختلال در نت بر فعالیت‌های گردشگری استان/ هیچ گونه رزرو مسافر خارجی برای مقصد ایران وجود ندارد

وابستگی صنعت گردشگری به اینترنت بیش از دیگر صنوف است

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس هم با بیان اینکه قطعی اینترنت نه تنها بر گردشگری بلکه بر تمام فعالیت های اقتصادی تاثیر می گذارد، می گوید: وابستگی صنعت گردشگری به اینترنت به مراتب بیش از دیگر صنوف و فعالیت ها است.

سهراب شرفی در گفت و گو با «ایلنا» با اشاره به اینکه تمام اتفاقات مانند شلوغی‌های اخیر  کشور سبب شده تا همه افرادی که مقصدشان به ایران بوده هتل ها و پروازهای خود را کنسل کنند، می افزاید: قطعی اینترنت تنها گزینه تاثیر بر صنعت گردشگری نیست بلکه هر نوع اتفاقی بر صنعت گردشگری در ایران تاثیر می گذارد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس در ادامه با بیان اینکه صنعت گردشگری نیازمند یک فضای امن و توام با رفاه عمومی است، می افزاید: متاسفانه این اتفاقات باعث بیکاری، ضرر و زیان و خسارت های غیر قابل جبران بر هتل ها، آژانس های هوایی و ..... می شود و بر تولیدی ها و سوغات سراها هم تاثیر می گذارد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه قطعی اینترنت تاثیر بسیار بدی را بر بدنه اقتصاد وارد کرده است، می گوید: اینترنت ابزاری برای ناامنی نیست و می تواند ابزاری برای رفاه و تبادلات باشد.

شرفی ادامه می دهد: دولتمردان باید برای این موضوع چاره ای بیندیشند چرا که در شرایط فعلی قطعی اینترنت سبب شده شرکت های خرد و کوچک و مشاغل خانگی تحت تاثیر قرار بگیرند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز