خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین عنوان کرد؛

مدیریت منابع آبی با نصب کنتورهای هوشمند/ راه اندازی بازار آب در شهرستان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۱۶۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: در دو سال گذشته با خشکسالی مداوم، تغییر اقلیم و محدود شدن منابع با کمبود شدید منابع آبی مواجه شده‌ایم که با مدیریت آبی و نصب 4 هزار و 514 دستگاه کنتور هوشمند تا حدود زیادی این آسیب کنترل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یدالله ملکی در پنجاه و نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین که در سالن جلسات استانداری تشکیل شد با ارائه گزارشی از وضعیت آبی استان اظهار کرد: در استان بیش از دو میلیارد مترمکعب مصرف آبی داریم که یک میلیارد و 700 میلیون مترمکعب آن در بخش کشاورزی است و به همین جهت با نصب کنتور هوشمند بر روی تمامی چاه‌ها تا پایان سال تلاش داریم بخشی از چالش‌های موجود را برطرف کنیم.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: در استان سالانه 680 میلیون مترمکعب اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی داریم که برای مدیریت منابع اقداماتی همچون نصب کنتورهای هوشمند، بستن چاه‌های غیرمجاز و کنترل اضافه برداشت از چاه‌های مجاز انجام شده است.

ملکی اظهار کرد: در سال جاری 12 جلسه کمیته راهبردی برگزار شده و مسائلی چون وضعیت تعدادی از چاه‌ها، نصب کنتور، اکیپ‌های گشت زنی و بازرسی چاه‌های غیرمجاز تعیین تکلیف شده و این جلسات ادامه دار است.

این مسئول گفت: پروژه راه اندازی «بازار آب» امسال به صورت پایلوت در شهرستان البرز کلید خواهد خورد که با ایجاد این رصدخانه، امکانات مختلفی همچون مشاهده چاه‌های دارای کنتور هوشمند، مشاهده تخلف، امکان قرائت لحظه‌ای کنتور، برنامه ریزی جهت برداشت اصولی از چاه‌های مجاز، تهیه گزارش از برداشت آب، هیدرومتری، تبخیر سنجی و بسیاری از امکانات دیگر امکان پذیر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز