خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر در قزوین بزودی آزاد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۹۰۹

دادستان قزوین گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان کل کشور برای افراد کم گناه و بی گناه و کسانی که در پرونده آن‌ها مورد خاصی گزارش نشده و صرفاً فریب خورده و در ناآرامی‌ها حضور یافته‌اند، شرایط آزادی را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی در دیدار سه ساعته با بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر که در زندان مرکزی قزوین انجام شد، گفت: همه مسئولان از اوضاع و احوال پیش آمده برای افراد دستگیر و بازداشت شده متاسف هستند، زیرا بسیاری از این افراد بدون هیچ انگیزه قبلی در خیابان‌ها دست به اغتشاش زدند و صرفاً فریب معاندین نظام و چهره‌های نام آشنا را خوردند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: شرایط و فضای انتقاد و مطالبه‌گری در جامعه فراهم است و باید مطالبات اجتماعی در چارچوب قانون بیان شود و یقیناً اعتراض همراه با اغتشاش، تخریب و تحریق اموال عمومی و شخصی و ضرب و جرح مردم و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی دستاوردی نخواهد داشت و در نهایت سرنوشت افراد بازداشت شده رقم خواهد خورد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این دیدار گفت: دیر یا زود شرایط آزادی برای بسیاری از افراد بازداشت شده فراهم می‌شود، اما امیدوارم این اوضاع و احوال درس عبرتی برای این افراد باشد که دیگر خود را ابزاری برای سوء استفاده دشمنان نظام قرار ندهند و تحت تاثیر هیجانات و وعده‌های پوچ معاندین قرار نگیرند و امنیت کشور را خدشه دار نکنند.

حسین رجبی اظهار کرد: برای امنیت کشور خون پاک صدها شهید به زمین ریخته است و نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی این چهل و دو سال از فتنه‌ها، توطئه‌ها و طوفان‌های مختلفی عبور کرده و حالا در ساحل امن و آرامش قرار گرفته است و یقین بدانید اجازه نخواهیم داد عده‌ای افراد خود فروخته و فریب خورده بخواهند شرایط امن کشور را ناامن کنند.

وی خاطر نشان کرد: به رغم اقدامات مخرب صورت گرفته در اغتشاشات و تخریب اموال عمومی و شخصی توسط افراد بازداشت شده، رویکرد دستگاه قضایی برخورد توام با رافت اسلامی است، البته بی تردید برای عناصر اصلی و سرکرده که در این اغتشاشات چه در خیابان و چه در فضای مجازی جریان سازی می‌کردند، با شدت و قاطعانه برخورد خواهیم کرد و احکام بازدارنده در انتظار آن‌ها است.

در این دیدار افراد بازداشت شده مسائل و مشکلات خود را به صورت چهره به چهره با مسئولان قضایی استان مطرح کردند و مقرر شد در کمترین زمان پرونده آن‌ها مورد بررسی قرارگیرد و با تامین قرارکیفری مناسب شرایط آزادی برای افراد دارای شرایط فراهم شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز