خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات برای دور جدید پروژه‌های شهری

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۶۳۷

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بررسی مرحله دوم طرح پروژه‌های اعتمادساز به تغییراتی نسبت به دور نخست، در دستورکار شورای شهر قرار گرفته و از جمله تفاوت‌های این طرح پیشنهادی نسبت به طرح قبل، افزایش اعتبارات به ۱۵۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حمید ضمیری در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد از بررسی مرحله دوم طرح پروژه‌های اعتمادساز خبرداد و اظهارکرد: این طرح پیشنهادی نسبت به طرح گذشته، تفاوت‌هایی را داراست ولی اساس و پایه آن، همان پروژه‌های زودبازده و اعتمادسازی است که در ابتدای فعالیت شورای ششم به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این طرح برای بودجه سال ۱۴۰۲ بسته شده، گفت: عملیات اجرایی، جلسات شناسایی و هم‌اندیشی با مراکزی چون شوراهای اجتماعی محلات باید امسال برگزار شود تا سال آینده وارد فاز اجرایی شویم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اعتبار پروژه‌های زودبازده در سال ۱۴۰۲، از ۱۰ میلیارد تومان به ۱۵ میلیارد تومان افزایش می‌یابد، افزود: پیشتر اعتبارات پروژه‎‌ها نقد بود ولی در این مرحله پیشنهادی، ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد غیر نقد است.

ضمیری با تاکید بر اینکه پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز در محلات هدف بازآفرینی، خط قرمز شورای شهر بوده و باید اجرایی شود، تصریح کرد: این پروژه‌ها باید امسال تعیین تکلیف و به بهره‌برداری برسد؛ در غیراینصورت، شهرداری باید پاسخگو باشد.

وی گفت: اصل و اساس مصوبه پروژه‌های زودبازده، سمت و سو دادن اعتبارات مدیریت شهری به حاشیه شهر است تا خواست و مطالبه مردمی را پاسخگویی کند.

ضمیری با بیان اینکه مناطق شهرداری به دنبال افزایش تعداد محلات هدف بازآفرینی هستند چراکه افزایش توجه را به همراه دارد، افزود: اجرای پروژه‌های زودبازده در محلات، رضایتبخشی عمومی ایجاد کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به تجدید نظر در رویه و فرآیند تعریف و اجرای پروژه‌های زودبازده، یکی از شاخص‌های تخصیص اعتبار، شاخص جمعیت خواهد بود تا عدالت توزیعی را در اعتبارات داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز