خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد؛

حمایت از سرمایه گذاران گردشگری کشاورزی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۴۴۵

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از حمایت سرمایه گذاران گردشگری کشاورزی در قزوین خبر داد و گفت: ظرفیت‌های موجود کشاورزی استان بسیار متنوع و بالا است، و ما می‌توانیم مجموعه‌های گردشگری بیشتری در این خصوص داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نادر محمدی با اعلام این خبر  تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان قزوین نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری کشاورزی هستیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با بیان اینکه سرمایه گذاران گردشگری کشاورزی از همه حمایت‌های پیش بینی شده بهره مند می‌شوند، اضافه کرد: هم اکنون 2 مجتمع گردشگری کشاورزی در قشلاق شهرستان آبیک و طارم سفلی شهرستان قزوین فعالیت می‌کنند، اما ظرفیت‌های موجود کشاورزی استان بسیار متنوع و بالا است، تا جایی که می‌توان ده‌ها مجموعه در این مورد داشته باشیم.

محمدی  افزود: در حال حاضر 5 متقاضی سرمایه گذاری در این حوزه درخواست خود را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین ارایه داده‌اند.

این مسئول ضمن تبین ظرفیت های بالای استان اظهار کرد: باغ‌های گیلاس، فندوق، زغال اخته الموت به همراه زیتون و انار طارم سفلی و پسته بویین زهرا ظرفیت‌های قابل توجهی برای ایجاد گردشگری کشاورزی در استان قزوین به  حساب می‌آیند.

وی با تاکیید به اینکه باغات انگور تاکستان نیز در این حوزه یک ظرفیت مطلوبی است، خاطر نشان کرد: در مدت 6 ماه این باغات قابل ارائه می‌باشند که البته در شهرستان تاکستان بیش از نقاط دیگر نیازمند سرمایه گذار گردشگری کشاورزی هستیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین  با اشاره به اینکه شهری مانند کاشان با باغ‌های گل محمدی که کمتر از 2 ماه در سال قابل ارائه است، تاکید کرد: با این وجود کاشان حرف نخست گردشگری کشاورزی در سطح کشور را می‌زند، ولی در استان قزوین باغات انگور و مشتقات آن تا حدود 6 ماه قابل بهره برداری بوده و می‌توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کرد.

همچنین محمدی یادآور شد: در خصوص گردشگری کشاورزی نیاز به سرمایه گذاری زیاد و ساخت و ساز خاصی نبوده بلکه کشاورزان نیز می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود خود در مزرارع یا باغات خود تجربه و اوقات خوشی را برای گردشگران رقم زده و این صنعت را رونق بخشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز