خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین عنوان کرد؛

ضرورت گسترش تعاملات بین المللی برای شکوفایی اقتصادی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۲۳۵

استاندار قزوین گفت: گسترش تعاملات بین المللی برای توسعه صادرات و به کارگیری ظرفیت تجاری استان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در هشتاد و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات ما در تامین مالی تکیه بر تسهیلات است که نیاز داریم این روش بازبینی و اصلاح شود، برای سرمایه در ثابت هم باید به سراغ تامین سرمایه به روش جدید باشیم. 

استاندار قزوین ادامه داد: در راستای تعاملات تجاری و بازرگانی با خارج از کشور باید ظرفیت‌های موجود در استان احصاء و گسترش پیدا کند و در این راستا پذیرش و اعزام هیأت‌های بازرگانی و تسهیل سرمایه‌گذاری دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: تمایل داریم تصمیم‌گیرندگان خارجی مقیم در کشور که تعاملات تجاری کشورهای خود با ایران را بررسی می‌کنند، بیشتر در استان حضور پیدا کنند و زمینه‌هایی برای تعامل بیشتر با کشورهای دارای قابلیت روابط تجاری داشته باشیم و در این راستا به این نیاز داریم نمایندگی وزارت خارجه در استان فعال‌تر عمل کند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: رسیدن به صادرات میلیارد دلاری برای استان دور از انتظار نیست و می‌توان از نظر کمی به این هدف دست پیدا کرد.

وی عنوان کرد: برخی تفاهم نامه‌ها و خواهر خواندگی‌ها راکد مانده که نیاز داریم بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به این موارد رسمیت بیشتری داد شود تا به توسعه تجارت کمک کرد.

اعلایی اظهار کرد: در بخش خصوصی استان اتفاقات خوبی رخ می‌دهد که نیاز داریم با افزایش تبادل بخش خصوصی و دولتی در شورای گفت‌وگو اخباری از این حوزه منعکس شود.

در این جلسه وضعیت عرضه کنندگان سموم کشاورزی و ضرورت اخذ مجوز و نظارت از مراکز ذی صلاح و باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین آخرین وضعیت گمرک و موارد اساسی در ناحیه چرمسازی بوئین هم مطرح شد.

تامین زنجیره مالی واحدهای صنعتی بخش خصوصی از دیگر مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت و به ایجاد کانون بانک‌های خصوصی برای افزایش هماهنگی بانک‌ها تاکید شد.

عوارض حاصل از بازیافت هم از مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

نگهداری و بازدید از ساختمان‌ها از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شده به فرهنگ‌سازی در حوزه اجرایی شدن قانون ملی مقررات ساختمان برای ارتقای ایمنی و افزایش عمر ساختمان‌ها تاکید شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز