خبرگزاری کار ایران

مدیر کشت فراسرزمینی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

قرار داد کشت 11 محصول کشاورزی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۱۳۲

مدیر پیشران پروژه کشاورزی قراردادی و کشت فراسرزمینی سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص کشت محصولات کشاورزی گفت: پیشگامی در قرارداد کاشت 11 محصول زراعی، باغی و دام و طیور در استان صورت گرفت.

به گزارش خبر نگار ایلنا از قزوین، مجید علی بابایی سیگارودی با اعلام این خبر افزود: این محصولات شامل زیتون، انگور و کشمش، گیلاس، گلابی، فندوق، برنج، سیب زمینی، گوشت قرمز، گوشت مرغ و گیاهان دارویی است.

مدیر پیشران پروژه کشاورزی قراردادی و کشت فراسرزمینی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه تصریح کرد: با توجه به سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی، موضوع کشاورزی قراردادی در این استان برای اولین بار در کشور به صورت متمرکز و پروژه محور در دستور کار قرار گرفته و قزوین را در این زمینه پیشگام کرده است.

بابایی سیگارودی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته سازمان جهاد به کشاورزی قراردادی ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان شرکت پشتیبان و به دلیل ارتباط چند جانبه با بهره بردار و دولت، میتواند نقش موثرتری در راستای تحقق کشاورزی قراردادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین در بحث گیاهان دارویی برای کشت قراردادی ابتکار عمل به خرج داد و قرار شده تا در سال جاری از ظرفیت زنان روستایی در تولید آن استفاده کند تاکیید کرد: در این خصوص نیروی فعال در روستا‌ها شناسایی شده و رایزنی اولیه با شرکت‌ها با هدف ایجاد زنجیره ارزش در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر پیشران پروژه کشاورزی قراردادی و کشت فراسرزمینی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در گذشته تجربیات خوبی در این محصولات داشتیم و تصمیم گرفتیم با کمک صندوق کشمش تاکستان و همکاری پروژه کشمش و انگور زمینه عملیاتی ساختن آن را فراهم سازیم.

بابایی سیگارودی در ادامه افزود: در خصوص کشت قراردادی برنج با هماهنگی تعاون روستایی، شرکت تعاونی باباطاهر اعلام آمادگی کرده است، تا در سال جاری 150 هکتار از این محصول را خریداری کند.

وی یادآور شد: در سایر محصولات آمادگی لازم از سوی بهره برداران وجود دارد و به دنبال رایزنی با شرکت‌های فرآوری دنبال میکنیم، تا بتوانیم زمینه کشت قراردادی را فراهم سازیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز