خبرگزاری کار ایران

مسئول مرکز مدیریت حوادث استان:

بیش از هزار حادثه سقوط از ارتفاع در قزوین ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۹۹۷

مسئول کنترل کیفیت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین اعلام کرد: هزار و 271 حادثه سقوط از ارتفاع در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی افتخاری با اعلام این خبر تصریح کرد: هزار و 271 حادثه سقوط از ارتفاع در استان ثبت شد که از این تعداد 300 مورد آن مربوط به سقوط از درخت بوده است.

مسئول کنترل کیفیت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین با بیان اینکه در حوادث مربوط به سقوط از درخت بیشتر آسیب‌ها در بخش اندام‌های تحتانی، ستون فقرات و سر می‌باشد ، تاکید کرد:  لازم است، کسانی که برای برداشت محصول به بالای درخت می‌روند از لوازم حفاظت فیزیکی استفاده کرده و روی شاخه‌های خشک قرار نگیرند.

همچنین در خصوص حوادث سقوط از درختان محمد پیله فروش نیز اظهار کرد: بیشترین حوادث سقوط از درخت مربوط به درختان گردو و یا بادام تاج بلند است که باغداران مجبور می‌شوند برای برداشت  محصول از آن بالا روند.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی افزود: باغات یک سن اقتصادی دارند که وقتی از این سن خارج شد باید حذف شوند و یک باغ جدید احداث شود.

پیله فروش اضافه کرد:  زمانی که یک درخت دچار تنش خشکی می‌باشد مستعد خیلی از آفات قرار می‌گیرد بنابر این باید حذف شود.

همچنین وی یادآور شد: بهتر است باغداران در برداشت گردو از روش برداشت الکترونیکی استفاده کنند و اگر امکانش نبود باید از روش اصلاحی برای درختان استفاده کنند.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی با اشاره به اینکه در طرح پیوند زنی، برای رسیدن درخت به بار اقتصادی ۵ تا ۷ سال زمان نیاز است، افزود: اگر اعتبارات خوبی داشته باشیم در پیوند زدن درختان از باغداران حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز