خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد؛

تشکیل پرونده برای عملکرد دستگاه ها در خصوص آلایندگی کشف رود مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۷۸۰

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بواسطه تخلفات، ضعف نظارت و عملکرد دستگاه های متولی و دریافت شکایات متعدد در خصوص مساله آلایندگی کشف رود مشهد، پرونده ای در این کمیسیون تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در این خصوص افزود: براساس پرونده ای که در کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شده، وزارت کشور پیگیر تخلفات شده و این وزارتخانه به استانداری خراسان رضوی در این خصوص مسئولیت داده است، تا طی دو هفته، معاون عمرانی استاندار این استان تخلفات و کوتاهی های روی داده در این خصوص را پیگیری و مشخص کند.

وی بیان داشت: در مسیر رودخانه کشف رود و قبل از اتصال تصفیه خانه منطقه پرکندآباد بحرانی نداریم، چون اصلا آبی در کشف رود تا حدود ذکر شده جریان ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما از جایی که آب تصفیه خانه ها و تانکرهای فاضلاب و برخی صنایع به کشف رود می ریزد، مساله چالشی کشف رود و آبیاری محصولات کشاورزی در منطقه آغاز می شود.

پژمانفر افزود: متاسفانه پساب ورودی به تصفیه خانه ها به درستی تصفیه نمی شود لذا آب خروجی آنها کاملا سالم نیست و متاسفانه روزانه  ۴۰۰ تانکر فاضلاب و پساب به دلیل عدم ساخت تصفیه خانه های لوکال (محلی) در این منطقه در کشف رود رها می شود و بعضی مراکز صنعتی از جمله چرم شهر همچنان پساب ها خود را در کشف رود رها می کند.

وی ادامه داد: همه این ها باید پاسخگو باشند که بر چه اساس و مجوزی پساب صنعتی و فاضلاب ها را در کشف رود رهاسازی می کنند و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای بررسی و برخورد با این تخلفات ورود کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مساله مهم دیگر برداشت همین آب از کشف رود برای بخش کشاورزی و به خصوص تولید سبزی و گوجه فرنگی است که متاسفانه جمعیت قابل توجهی مصرف کننده روزانه این محصولات هستند.

پژمانفر به ضعف نظارت بر برداشت آب خروجی از کشف رود اشاره کرد و گفت: ضعف عملکرد دستگاه ها در این خصوص مشهود است، مقرر شده بود دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش کاملی از میزان آلایندگی آب کشف رود برای تولید محصولات کشاورزی ارائه دهد که تاکنون گزارشی مفصلی نیامده و فقط دانشگاه علوم پزشکی به شکل کلی اعلام کرده آب کشف رود آلوده است و امکان استفاده برای کشاورزی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز