خبرگزاری کار ایران

نماینده اردکان:

آلودگی محیط زیست معضل استان یزد است/مهاجرت ها از چالش های توسعه صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۷۰۶

نماینده اردکان در مجلس گفت: تبعات آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از رشد صنایع تنها به این شهرستان خلاصه نمی‌شود، بلکه متوجه تمام استان یزد است.

به گزارش ایلنا از یزد، محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است، اظهار داشت: سلامت محیط زیست می‌تواند از طریق توسعه‌ برنامه ریزی شده و پایدار، تضمین شود، اما به این شرط که همه در این امر سهیم باشند و تنها محدود به سازمان حفاظت محیط زیست نشود.

وی با تأکید به مشکلات آلودگی هوا در استان یزد افزود: این روز‌ها تبعات آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از رشد صنایع تنها به این شهرستان خلاصه نمی‌شود و این معضل متوجه تمام استان یزد است.

دشتی ادامه داد: استان یزد با داشتن صنایع و معادن زیادی که طی دهه‌های اخیر احداث شده، ظرفیت ایجاد واحد‌های آلاینده جدید را ندارد.

وی ورود مهاجرین به شهرستان اردکان را یکی از چالش‌های توسعه صنعتی این شهرستان خواند و افزود: در کنار معضلات محیط زیستی، چالش‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله آسیب‌های ورود مهاجرین به اردکان بوده است.

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروزه، مقابله با مسائل زیست محیطی و ایجاد محیط زیستی مناسب برای زندگی انسان، به یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت‌ها در سراسر دنیا تبدیل شده، از این رو گفتمان مشترک برای حفظ محیط زیست و تحقق توسعه پایدار در بین مسئولان استان و نخبگان امری ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز