خبرگزاری کار ایران

بازدید مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان از سد‌های لاستیکی ماسال و صومعه سرا

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۷۰۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از نزدیک پروژه احداث سد لاستیکی خالکایی شهر ماسال و همچنین پروژه سد لاستیکی شاخرز صومعه سرا را مورد بازدید قرار داد و بر لزوم تسریع در اتمام و بهره بهرداری این پروژه ها تاکید نمود.

به گزارش ایلنا از ماسال، وحید خرّمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در جریان  بازدید از کارگاه سد لاستیکی خالکایی ماسال گفت: هدف ازساخت این سد ، بالا بردن تراز آب به منظور انتقال آب مازاد به کانال فومنات، تثبیت بستر رودخانه و جلوگیری از پدیده کف‌کنی ،پرورش آبزیان و اهداف گردشگری و تغذیه آبهای زیرزمینی است.

وی با اعلام پیشرفت حدود 86 درصدی سد لاستیکی ماسال بر ضرورت شتاب در انجام عملیات اجرایی این سد تاکید نمود و افزود : عملیات نصب لاستیک هم اکنون در این سد در حال اجرا است که بزودی به اتمام می رسد.

 سد لاستیکی ماسال با حجم تنظیم سالانه حدود 17 میلیون متر مکعب آب و حجم مخزن 120 هزار متر مکعب ، باعث بهبود آبیاری 925 هکتار از اراضی شالیزارهای  پایین‌دست می‌شود .

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان همچنین در بازدید از سد لاستیکی شاخرز صومعه سرا گفت : عملیات نصب لاستیک در این سد به پایان یافته و این پروژه از پیشرفت فیزیکی 76 درصدی برخوردار می باشد.

خرّمی بیان داشت : ساخت سد لاستیکی شاخرز صومعه سرا ، باعث بهبود آبیاری ۸۴۰ هکتار از زمین‌های پایین دست این منطقه خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز