خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

اجرای پروژه ۱۵ ساله مجتمع دامداری بردسکن همچنان در انتظار تخصیص آب

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۴۴۴

مدیرجهاد کشاورزی بردسکن گفت:با وجود اخذ استعلامات مربوطه، متاسفانه آب منطقه ای برای تخصیص آب جهت اجرای پروژه دامداری مخالفت می کند و این طرح مهم دامپروری با گذشت ۱۵ سال همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در سال ۸۳  زمینی به مساحت  ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در  منطقه ای به نام چناران در  محدوده محور بردسکن به خلیل آباد برای احداث مجتمع دامداری ۲ هزار و ۲۰۰ راس گاو مولد در نظر گرفته شد و به‌ رغم اخذ تمامی مجوزات  متاسفانه آب منطقه ای با تخصیص دو و نیم لیتر آب برای این مجتمع مخالفت می کند و با گذشت بیش از ۱۵ سال هنوز این پروژه تعیین تکلیف نشده است.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن در این خصوص به ایلنا گفت: این طرح در سال ۸۳ به تصویب رسیده است و زمین آن هم به میزان ۱۰۰ هکتار ازاراضی ملی  شهرستان اخذ شده است.

علیرضا مهمیز  اظهار کرد: باوجود اینکه زمین آن هیچ معارضی ندارد و استعلامات لازم از دستگاههای مختلف گرفته شده است ولی متاسفانه آب منطقه ای برای تخصیص آب مخالفت می کند و این طرح مهم دامپروری با گذشت ۱۵ سال همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: متاسفانه برخی از دامداران منطقه  به صورت پراکنده و خودجوش در نقاط مختلف شهر اقدام به سرمایه گذاری کرده اند و علی رغم اینکه  تمامی  خدمات از قبیل آب، برق و گاز در مسیر واحدهای دامداری آنها قرار گرفته است ولی به خاطر اینکه پروانه واحد دامداری ندارند از لحاظ مسایل زیست محیطی و نظام جامع دامپروری کشور و شهرداری ها از امکانات رفاهی و خدماتی نمی توانند برخوردار شوند.

او گفت: بارها دامداران که قریب به ۱۰۰ واحد دامداری هستند اعتراضات خود را اعلام و در جلسات متعدد برای این مهم  تصمیماتی گرفته شده است ولی تاکنون نتیجه ای به دنبال نداشته است.

او افزود: اجرای مجتمع دامداری بردسکن فقط منوط به تخصیص آب توسط آب منطقه ای است که اگر این مهم اجرایی شود از طریق شرکت شهرک های گلخانه ای و دامپروری زمین های آن به متقاضیان واگذار می شود.

او با بیان اینکه بردسکن با ۵۰۰ هزار واحددامی یکی از قطب های دامپروری در استان محسوب می شود گفت: برنامه ریزی شده است که اگر این مهم عملیاتی شود به جای پرورش گاو شیری در قالب مجتمع دامپروری دام سبک  تا ظرفیت ۳۰ هزار راس دام این مجتمع راه اندازی شود. 

مهمیز اظهارداشت: اگر بخواهیم  اشتغال و تولیدی در کشور صورت بگیرد  نباید برخی از دستگاهها سنگ اندازی کنند چرا که رونق و جهش تولید بستگی به اشتغال و تولید دارد. وی از آب منطقه ای خواست وضعیت مجتمع دامپروری بردسکن را هرچه زودتر تعیین تکلیف کند ، چرا که  راه اندازی این مجتمع هیچ منع قانونی ندارد و اجرای آن فقط در گرو تامین آب است که متاسفانه برای تخصیص ندادن آب این مهم بیش از ۱۵ سال است مسکوت مانده است. 

مدیر جهادکشاورزی بردسکن اظهار کرد:  بیش از ۸۰ درصد دامداری های منطقه به صورت سنتی مدیریت می شود و در روستاها پروانه دامداری سنتی به آنها داده می شود و سهم بردسکن از واحدهای دامداری صنعتی و  نیمه صنعتی بسیار ناچیز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز