خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بهداشت آبفای کشور:

آب شرب همدان از سلامت کامل برخوردار است/ هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی آب یا شیوع بیماری در اثر آن وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۴۳۳

مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به خبری مبنی بر شیوع بیماری گوارشی در میان کودکان شهر همدان به دلیل ناسالم بودن آب، گفت: شاخص‌های سلامت و بهداشت آب شرب این شهر به صورت پیوسته کنترل می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. همچنین تا کنون از مراجع ذی‌صلاح و رسمی، هیچ گزارشی درباره آلودگی آب همدان و شیوع بیماری در میان کودکان یا بزرگسالان نداشته‌ایم.

به گزارش ایلنا از همدان، احمد منتظری با اشاره به اینکه تنها نهاد ذی‌صلاح و رسمی برای اعلام نظر درباره بحث آلودگی آب یا گزارش شیوع بیماری‌ها، در سطح کشور «وزارت بهداشت» و «مرکز سلامت محیط و کار» این وزارت‌خانه است، اظهار داشت: در سطح استان‌ها نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشت محیط به صورت قانونی صلاحیت این را دارند که در خصوص سلامت آب و شیوع بیماری‌ها اظهار نظر کنند. تا کنون از این نهادهای رسمی، هیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری گوارشی در میان کودکان در شهر همدان از منشا آب و یا هیچ منشا دیگری ارسال نشده و وجود ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: سلامت و بهداشت آب و شاخص‌های آن به صورت مستمر توسط «مرکز پایش و نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب» و همچنین از طرف «مرکز بهداشت» به صورت موازی و مستقل از هم کنترل می‌شود؛ آب شرب همدان در حال حاضر مطابق گزارش‌ها‌ و نتایج آزمایش‌ها از سلامت کامل برخوردار است.

مدیرکل دفتر بهداشت آبفای کشور در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید توجه داشته باشند که در انتشار خبر به مستند بودن آن هم توجه کنند و از انتشار اخباری که توسط مراجع رسمی تایید نشده پرهیز کنند؛ چنین اخباری می‌تواند موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در میان مردم یک منطقه شده و آرامش روانی آنان را سلب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز