خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۱۵۴

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان گفت: از ۴۰ عنوان کتاب همزمان با این هفته رونمایی می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سرهنگ حسن حبیبی با بیان اینکه امنیت، آسایش، عزت و اقتدار کشور مدیون جانفشانی شهدا و جانبازان است، اظهار کرد: دفاع مقدس زیباترین جلوه همبستگی آحاد جامعه ایران است و مردم گیلان نقش ویژه ای در این صحنه اجرا کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد جمعیت فعال و جوان استان در دفاع مقدس نقش میدانی داشتند، افزود: ۸ هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز، ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده و ۲۲ شهید مدافع حرم ثمره نقش آفرینی مردم گیلان در دوران دفاع مقدس است.

وی به برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در ۳۰ شهریور ماه و برگزاری برنامه استانی با حضور مسئولان استانی و پیشکسوتان دفاع مقدس آغازگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است.

حبیبی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار فعالیت و برنامه برای هفته دفاع مقدس گیلان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: رژه نیروهای مسلح در بلوار شهید انصاری با حضور مدیران و فرماندهان ارشد نظامی گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان افزود: افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در میدان شهدای ذهاب رشت، برگزاری مراسم یادواره شهدای اقشار و محلات، نشست سنگرسازان بی سنگر در شهرستان لنگرود، محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته، افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید چمران از دیگر برنامه‌های مناسبتی این ایام است.

وی با بیان اینکه از ۴۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و ۳۰ عنوان کتاب صوتی رونمایی می‌شود، بیان کرد: هشتمین کنگره ادبیات پایداری، میزبانی از جشنواره سرود کشور در استان، اجرای تئاتر خیابانی و نواختن زنگ ایثار و مقاومت در سراسر استان نیز در دستور کار است.

حبیبی با اشاره به فراخوان همکاری در طرح‌های پژوهشی با هدف حمایت از پایان نامه‌های ارشد و دکتری با پرداخت کامل هزینه‌ها گفت: تولید فیلم و موسیقی، سیاه قلم، تدوین و ترجمه کتاب، طراحی سایت و مدل یادنامه شهدا با تشویق کسری خدمت سربازی همراه خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: مستند هزار و ۵۱۳ کامیون پشتیبانی مردم گیلان در دوران دفاع مقدس نیز در این هفته رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز