خبرگزاری کار ایران

ایلنا از وضعیت مدارس هرمزگان گزارش می دهد؛

محرومیت دانش‌آموزان سیریک از حداقل امکانات آموزشی -تفریحی‌ در مدارس/ یک مسئول: چنین مدارسی در این مناطق به وفور داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۸۵۵

مدرسه شهید حاتمی روستای زرآباد شهرستان سیریک در استان هرمزگان حیاطی برای بازی دانش اموزان ندارد؛ سقف و دیوار کلاس هایش ترک برداشته اند، به همین علت تعدادی از دانش آموزان این مدرسه برای درس خواندن به مدارس روستاهای دیگر می روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سال‌ها است که دانش آموزان مدرسه شهید حاتمی روستای زرآباد شهرستان سیریک از داشتن محوطه و حتی یک درخت به عنوان سایه بان محرومند ، لوله های فاضلاب و دستشویی های این مدرسه به دلیل پوسیدگی و فرسوده بودن بدون استفاده مانده اند، دانش آموزان این مدرسه  تا چند وقت پیش برای رفع تشنگی شان به دلیل نداشتن آب شرب تمیز، برای خوردن آب به خانه‌های شان می رفتند . این مشکلات دست به دست هم داده و باعث شده تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه برای درس خواندن به روستاهای دیگر بروند.

رضا محمودی یک فعال اجتماعی در این باره به خبرنگار ایلنا، گفت: مدرسه روستای زرآباد سیریک دو تا ساختمان دارد که یکی از این ساختمان ها بسیار قدیمی و در حال فرو ریختن است  اما به دلیل کمبود فضا هنوز از این مدرسه قدیمی استفاده می شود. ساختمان دیگر این مدرسه که در سال 1388 ساخته شده و به نسبت ساختمان قبلی بهتر است، جوابگوی این تعداد دانش آموز نیست.

وی گفت: مدرسه قدیمی سقف و دیوارهایش ترک خوردگی دارد و از سقف این کلاس ها هنگام بارندگی باران آب وارد کلاس ها می شود. و تنها در مقطع ابتدایی فعالیت دارد. به دلیل پوسیدگی و فرسودگی لوله ها از سرویس بهداشتی این مدرسه هیچگونه ای استفاده ای نمی شود. همچنین نداشتن حیاط مشکلات زیادی را برای دانش آموزان به وجود آورده است. اینکه دانش آموزان نمی دانند باید در چه محدوده ای باشند دردسر ساز شده و گاهی پیش می آید که دانش آموز هنگام زنگ تفریح به خانه شان می رود و معلم اطلاعی ندارد و وقتی وارد کلاس می شود دنبال دانش آموزش می گردد. از آن گذشته افراد ناشناس در محیط اطراف مدرسه که حصار و حیاط ندارد رفت و آمد می کنند و  هنگام کلاس درس تمرکز دانش آموزان به هم می خورد.

این فعال مدنی ادامه داد:  در فضای مدرسه با توجه به گرمایی که در منطقه حاکم است سایه ای وجود ندارد که دانش آموز بتواند در هنگام زنگ تفریح استراحت کند. حتی تک درختی هم در کنار این کلاس های درس وجود ندارد . در کنار این کلاس های درس تلاش کردم به کمک دوستانم با جمع آوری مقداری پول سایه بانی برای دانش آموزان ایجاد کنم اما نتوانستم چون هزینه ها برای تهیه سایه بان خیلی بیشتر از پولی بود که ما جمع آوری کرده کرده بودیم.

وی گفت:  همچنین فضای ورزشی هم برای دانش آموزان وجود ندارد. محیط مدرسه به گونه ای نیست که دانش آموز را به درس خواندن تشویق کند چرا که بسیار دلگیر است. برای من بزرگسال که به آنجا می روم دچار افسردگی می شوم چه برسد به دانش آموزان! تعدادی از دانش آموزان به دلیل همین مشکلاتی که وجود دارد برای درس خواندن به مدارس روستاهای دیگر می روند.

وی بیان کرد: تا چند روز پیش این مدرسه فاقد آبسرد کن بود و از اولین منبع آبی که آنجا نصب کرده بودند زمان زیادی می گذرد که دیگر تعویض نشده است. دانش آموزان در هوای گرم مجبور بودند برای خوردن آب به خانه‌های شان بروند. در فصول گرم سال برق این مدرسه بسیار ضعیف می شود و دوتا کولر را همزمان نمی توان در 2 کلاس روشن کرد. این کولرها بسیار قدیمی هستند و هر چند وقت یکبار نیاز به تعمیر دارند.  برای ساخت مدرسه ای جدید در روستای زرآباد بارها به نماینده مردم سیریک در مجلس مکاتبه و نامه هایی با امضای اهالی این روستا به او ارسال کردم که همه بی نتیجه بود.

 رئیس آموزش و پرورش سیریک با اشاره به اینکه  تعمیر این مدرسه در دستور کار قرار دارد، به ایلنا گفت : چنین مدارسی در استان بویژه در این مناطق به وفور داریم مدارسی با چندین کلاس که فاقد فضاهای  تفریحی و حیاط هستند.

حسین ذاکری ادامه داد: در اجلاس روسای آموزش و پرورش که اخیرا در سازمان آموزش و پرورش تهران برگزار شد مطرح کردیم برای مدارسی که فاقد حیاط هستند اعتباری در نظر بگیرند چرا که خود آموزش و پرورش  هیچ بودجه ای برای این ساخت و سازها ندارد.

وی عنوان کرد:  برای بازسازی مدرسه روستای زرآباد با نوسازی استان  هماهنگ کرده ایم که قول داده اند  سرویس بهداشتی هایش را تعمیر کنند. اما برای محوطه سازی و تعمیر کلاس ها از خیرین درخواست کمک کرده ایم  که امیدوارم قدم پیش بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز